Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede & slechte Branded Apps

Op iPhoneclub.nl stond vandaag een interessant artikel (zie hier) met als titel: 'Apps van merken scoren niet op de iPhone'. In dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op iPhoneclub.nl stond vandaag een interessant artikel (zie ) met als titel: 'Apps van merken scoren niet op de iPhone'. In dit artikel wordt ingegaan op de onderzoeksresultaten van Deloitte waarin oa gekeken werd hoe branded iPhone apps het doen.

related partner content for mobile comes here

Citaat Deloitte:

Merken zien een app als een uitgekiende mogelijkheid om direct met de klant te communiceren op een zinvolle manier. Als ze het goed doen, kunnen de resultaten geweldig zijn.

Enkele bekende branded apps die zeer populair zijn: De Carling's iPint app waarin het aan de hand van de accelerometer van de iPhone leek alsof je een biertje dronk als je de iPhone kantelde, is een paar miljoen keer gedownload. Een ander succes is het Waterslide Extreme-spel voor de iPhone, dat is gemerkt door Barclaycard. Die app is maar liefst 12,5 miljoen keer binnengehaald. In Nederland zijn er ook diverse succesverhalen te noemen: Appie (Albert Heijn), Zoek & Scan (Bol.com), ANWB Autowaarde en Fidelo van Philips

Volgens Deloitte is het voornaamste probleem veel applicaties van merken gewoonweg niet goed genoeg zijn. De meeste apps zijn van lage kwaliteit of zijn veel te duidelijk gericht op marketing. Op deze blog heb ik er ook reeds een groot aantal matige branded apps besproken, zoals: , , en de De oplossing voor bedrijven is een écht zinvolle (branded utility app) of vermakelijke apps (bv een branded mobile game) te maken .

Vaak wordt het promoten van branded apps door bedrijven ook vergeten. Hier is regelmatig geen budget voor vrijgemaakt en vaak worden ze niet eens vermeld in de nieuwsbrief of op de (mobiele) website van een merk. Ik ken gevallen waar binnen een bedrijf het personeel niet bekend was met het bestaan van een eigen app.

Kortom: het is van belang om goed na te denken wat je met een app wil en hoe je deze kan promoten.Blog by Richard Otto ©

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in