Overslaan en naar de inhoud gaan

Van de idioten moet je het hebben

Bent u ook zo’n goed bewaard geheim? Met enige regelmaat kom ik goed bewaarde geheimen tegen: mensen, merken of organisaties die op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het niet onderkennen van een bijzondere uniekheid is erg Nederlands. “Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg”, het poldermodel, eindeloos streven naar synergie en harmonie en de sanseveria zijn typisch Hollandse uitvindingen. We zijn een volk van met z’n allen, van zekerheid, van structuur, van verbinding, van het maaiveld. Dat is jammer. Dat leidt tot middelmaat en stilstand.

related partner content for mobile comes here

Het mooiste van mijn vak is misschien wel dat ik van tijd tot tijd aan de wieg sta van een ontdekking dat iemand, een merk of een organisatie bijzonder is en zich dan ook als zodanig moet gedragen. Een ontdekking van onderscheid. Als je zo ver bent dat je ontdekt hebt anders te zijn, heb je alleen nog de guts nodig om dat te vertellen. Bij voorkeur aan iedereen. In de wetenschap dat een deel van je gehoor enthousiast wordt en een deel van je gehoor je afwijst. Je bent anders. In de ogen van sommigen misschien een idioot, maar daar moeten we het van hebben.
Diesel voert op dit moment een ‘’: “smart may have the plans, only the stupid can be truly briliant”. Laten we een beetje meer stupid worden.

Lang geleden voerde Apple in een beroemde advertentie Albert Einstein ten tonele met de legendarische zin “because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do”. We hoeven niet allemaal de wereld te veranderen, maar een beetje crazy zou wel helpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in