Van de idioten moet je het hebben


Het niet onderkennen van een bijzondere uniekheid is erg Nederlands. “Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg”, het poldermodel, eindeloos streven naar synergie en harmonie en de sanseveria zijn typisch Hollandse uitvindingen. We zijn een volk van met z’n allen, van zekerheid, van structuur, van verbinding, van het maaiveld. Dat is jammer. Dat leidt tot middelmaat en stilstand.
Het mooiste van mijn vak is misschien wel dat ik van tijd tot tijd aan de wieg sta van een ontdekking dat iemand, een merk of een organisatie bijzonder is en zich dan ook als zodanig moet gedragen. Een ontdekking van onderscheid. Als je zo ver bent dat je ontdekt hebt anders te zijn, heb je alleen nog de guts nodig om dat te vertellen. Bij voorkeur aan iedereen. In de wetenschap dat een deel van je gehoor enthousiast wordt en een deel van je gehoor je afwijst. Je bent anders. In de ogen van sommigen misschien een idioot, maar daar moeten we het van hebben.
Diesel voert op dit moment een ‘Stupid campagne’: “smart may have the plans, only the stupid can be truly briliant”. Laten we een beetje meer stupid worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLang geleden voerde Apple in een beroemde advertentie Albert Einstein ten tonele met de legendarische zin “because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do”. We hoeven niet allemaal de wereld te veranderen, maar een beetje crazy zou wel helpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid