Overslaan en naar de inhoud gaan

TPV (niet Philips) met Ambilight nieuwe hoofdsponsor van FC Barcelona

TPV is bekend vanwege zijn licentie op de Philips-merknaam, maar Philips zelf sponsort alleen PSV.
TPV FC Barcelona
De TPV-sponsoring draait om Ambilight TV
© Afbeelding: TPV
TPV FC Barcelona
De TPV-sponsoring draait om Ambilight TV
© Afbeelding: TPV

De wereldberoemde voetbalclub FC Barcelona heeft er een nieuwe hoofdsponsor bij. TPV voegt zich in het rijtje met Nike en Spotify, maar zet niet zijn eigen merknaam maar een unique selling point in de schijnwerpers. 

related partner content for mobile comes here

TPV, Philips en Ambilight

De vierjarige sponsorovereenkomst tussen TPV en FC Barcelona lekte een paar dagen geleden al uit en is nu officieel door beide partijen bevestigd. TPV staat inmiddels ook als partner op de website van FC Barcelona, al zou je dat niet direct zeggen. Als hoofdsponsor staat namelijk Ambilight TV. De Ambilight-functie die via lampjes op de achterkant van de tv de muur laat meekleuren met het tv-beeld, inderdaad. Een functie die alleen te vinden is op Philips-televisies. Diverse media, waaronder voetbalwebsites als VI, meldden daarom de afgelopen dagen dat Philips een nieuwe sponsor van FC Barcelona is, maar dat klopt niet. Philips sponsort alleen PSV, zo luidde het commentaar deze week. De associatie met Philips komt omdat TPV - een Chinese techreus - in onder meer Europa de exclusieve licentiehouder van de Philips-merknaam voor televisies en audioproducten is. 

Voor TPV is de Ambilight-functie op zijn Philips-tv's heel belangrijk, vertelde de chief marketing officer van TPV vorig jaar in gesprek met Adformatie. Niet zo gek dus dat het bedrijf Ambilight dus in de schijnwerpers zet in plaats van zijn eigen merknaam, die hier een veel lagere bekendheid geniet dan Ambilight. 

FC Barcelona sponsors
De drie hoofdsponsoren van FC Barcelona Afbeelding: FC Barcelona

Schermen en t-shirts

De Ambilight TV-leus pronkt vanaf 28 mei op de mouw van het wedstrijd-shirt van het eerste mannenelftal van FC Barcelona. TPV mag zijn Ambilight-naam ook associëren met het eerste vrouwenteam en 'andere professionele sportteams' van de club. De techreus zinspeelt ook op influencermarketing. In een persbericht valt te lezen: 'Belangrijke spelers uit het eerste elftal van de mannen en vrouwen zullen ook worden uitgenodigd om het productassortiment – en in het bijzonder het unieke Philips Ambilight TV-aanbod – zelf te ervaren en zo ambassadeurs voor het merk te worden.'

TPV FC Barcelona
Geen TPV maar Ambilight in de schijnwerpers Afbeelding: TPV

Spotify

Wellicht minder zichtbaar voor fans thuis is dat TPV de schermen in Spotify Camp Nou, het thuisstadion van FC Barcelona, gaat faciliteren. Een taak die TPV als grootste fabrikant van monitoren voor onder meer computers goed uitkomt. Het techmerk gaat ook met de voetbalclub samenwerken voor audioapparatuur. Een sponsoring die wellicht gecombineerd kan worden met Spotify, sinds begin vorig jaar de belangrijkste partner van FC Barcelona. Een sponsordeal ter waarde van 280 miljoen euro resulteerde onder meer in een - eerste - naamsverandering van het stadion. Hoeveel geld er met de sponsoring van TPV gemoeid is, houden de partijen voor zich. Spaanse media schreven op basis van geruchten over dertig miljoen euro voor drie jaar - maar de samenwerking is volgens een woordvoerder van TPV voor 'minimaal vier jaar' vastgelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in