‘Succesvolle merken springen van het ene naar het volgende kennisdomein’
Businessprofessor Howard Yu constateert in zijn boek 'Leap' dat imitatie in de 21e eeuw een succesvol businessmodel is.
Nokia, Netscape, Compaq, ECI, Kijkshop. Het slagveld van verdwenen merken strekt zich uit tot ver achter de horizon. Wie wil overleven moet niet innoveren maar ‘springen’, schrijft Howard Yu in Leap: How to Thrive in a World Where Everything Can Be Copied.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHi Rutger,
Nokia bestaat nog. Nokia verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar zelfs meer dan 16 miljoen telefoons.
De 'levensduur' van merken in S&P 500 wordt vaak gebruikt door consultants en schrijvers om aan te tonen dat merken bij bosjes sneuvelen. Tenzij je hun advies of boek koopt, natuurlijk. Feit is echter dat de meeste merken uit de S&P 500 verdwijnen, omdat andere merken meer waard worden of omdat merken worden overgenomen en ze van de beurs verdwijnen. Deze merken leven vaak nog lang en gelukkig, zeker als zij hun merk continu verbreden naar nieuwe domeinen: https://www.marketingfacts.nl/berichten/hebben-merken-beperkte-houdbaarheid?sqr=merken&