Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Succesvolle merken springen van het ene naar het volgende kennisdomein’

Businessprofessor Howard Yu constateert in zijn boek 'Leap' dat imitatie in de 21e eeuw een succesvol businessmodel is.
Howard Yu
Howard Yu

Nokia, Netscape, Compaq, ECI, Kijkshop. Het slagveld van verdwenen merken strekt zich uit tot ver achter de horizon. Wie wil overleven moet niet innoveren maar ‘springen’, schrijft Howard Yu in Leap: How to Thrive in a World Where Everything Can Be Copied.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Richard Otto

Hi Rutger,
Nokia bestaat nog. Nokia verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar zelfs meer dan 16 miljoen telefoons.

Rob Revet

De 'levensduur' van merken in S&P 500 wordt vaak gebruikt door consultants en schrijvers om aan te tonen dat merken bij bosjes sneuvelen. Tenzij je hun advies of boek koopt, natuurlijk. Feit is echter dat de meeste merken uit de S&P 500 verdwijnen, omdat andere merken meer waard worden of omdat merken worden overgenomen en ze van de beurs verdwijnen. Deze merken leven vaak nog lang en gelukkig, zeker als zij hun merk continu verbreden naar nieuwe domeinen: https://www.marketingfacts.nl/berichten/hebben-merken-beperkte-houdbaarheid?sqr=merken&

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in