Overslaan en naar de inhoud gaan

Subliminaal goes e-mail

Panda Software meldt vanochtend dat zij e-mails heeft aangetroffen met het gebruik van subliminale boodschappen. Subliminale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Panda Software meldt vanochtend dat zij e-mails heeft aangetroffen met het gebruik van subliminale boodschappen. Subliminale advertentietechnieken worden al langer getest en gebruikt. De techniek bestaat erin boodschappen te verwerken in beeldmateriaal zonder dat de kijker zich daarvan bewust is. Toch heeft de kijker die boodschap onderbewust gezien en verwerkt.
In dit geval verschijnt het woord 'Buy!' maximaal 40 miliseconden op het scherm. In sommige blijft de boodschap slechts 10 miliseconden hangen. Hoewel over de effecten van subliminale technieken getwist wordt, hopen de verzenders van dit spambericht de ontvanger van het bericht te beïnvloeden.

related partner content for mobile comes here

Ongetwijfeld zullen er in de toekomst meer en beter ontwikkelde aanvallen met subliminale technieken opduiken. Vooral jonge gebruikers vormen hierbij een risicogroep. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat in veel landen het gebruik van de techniek in reclame verboden is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in