Subliminaal goes e-mail
Panda Software meldt vanochtend dat zij e-mails heeft aangetroffen met het gebruik van subliminale boodschappen. Subliminale advertentietechnieken worden al langer getest en gebruikt. De techniek bestaat erin boodschappen te verwerken in beeldmateriaal zonder dat de kijker zich daarvan bewust is. Toch heeft de kijker die boodschap onderbewust gezien en verwerkt.
In dit geval verschijnt het woord 'Buy!' maximaal 40 miliseconden op het scherm. In sommige blijft de boodschap slechts 10 miliseconden hangen. Hoewel over de effecten van subliminale technieken getwist wordt, hopen de verzenders van dit spambericht de ontvanger van het bericht te beïnvloeden.
Ongetwijfeld zullen er in de toekomst meer en beter ontwikkelde aanvallen met subliminale technieken opduiken. Vooral jonge gebruikers vormen hierbij een risicogroep. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat in veel landen het gebruik van de techniek in reclame verboden is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid