Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne tegen onbeschoft verkeersgedrag

‘Rij met je hart’ heet de nieuwe campagne van Verkeer en Waterstaat tegen onbeschoft verkeersgedrag, die volgende week van start gaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Minister Karla Peijs (Verkeer) geeft met de nieuwe campagne een vervolg aan de campagne 'I love goed verkeersgedrag', die zij een jaar geleden lanceerde tegen hufterigheid op de (openbare) weg.
Automobilisten maar ook voetgangers worden gewezen op hun verantwoordelijkheid en mogelijkheden om irritatie en agressie in het verkeer te verminderen.

related partner content for mobile comes here

Centraal in de campagne staat het rode hart om, aldus de minister, "op sympathieke manier aandacht te vragen voor meer verdraagzaamheid en respect" tussen verkeersdeelnemers. Opnieuw komen er, naast ander materiaal, spotjes en stickers, plus een campagnesite. Op die site, die op 11 september live gaat, kan 'iedereen' zijn veilig verkeerboodschap kwijt.

Voor de I love-campagne (met slogans als I love afstandhouden) kreeg minister Peijs deze zomer de Sofprijs der Nederlandse taal. Zij weigerde deze prijs tegen de "anglowaan" van de Stichting Nederlands. Gezien de bekendheid ervan vond de CDA-bewindsvrouw de titel "ergste taalprutser' niet terecht, liet zij de stichting weten. In de nieuwe campagne zit geen woord Engels. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in