Nieuwe campagne tegen onbeschoft verkeersgedrag


Minister Karla Peijs (Verkeer) geeft met de nieuwe campagne een vervolg aan de campagne 'I love goed verkeersgedrag', die zij een jaar geleden lanceerde tegen hufterigheid op de (openbare) weg.
Automobilisten maar ook voetgangers worden gewezen op hun verantwoordelijkheid en mogelijkheden om irritatie en agressie in het verkeer te verminderen.
Centraal in de campagne staat het rode hart om, aldus de minister, "op sympathieke manier aandacht te vragen voor meer verdraagzaamheid en respect" tussen verkeersdeelnemers. Opnieuw komen er, naast ander materiaal, spotjes en stickers, plus een campagnesite. Op die site, die op 11 september live gaat, kan 'iedereen' zijn veilig verkeerboodschap kwijt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor de I love-campagne (met slogans als I love afstandhouden) kreeg minister Peijs deze zomer de Sofprijs der Nederlandse taal. Zij weigerde deze prijs tegen de "anglowaan" van de Stichting Nederlands. Gezien de bekendheid ervan vond de CDA-bewindsvrouw de titel "ergste taalprutser' niet terecht, liet zij de stichting weten. In de nieuwe campagne zit geen woord Engels. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid