Overslaan en naar de inhoud gaan

Fietsen steeds hipper, lichter en duurder

In België gaan hippe racefietsen als hete broodjes over de toonbank. Terwijl de fietsen steeds lichter worden, wegen de prijzen steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dat vindt de consument niet erg, zo blijkt. De stijgende verkoop dankt men aan het ‘Tom Boonen-effect’. Nu de palmares van deze wielrenner snel uitdijt, wil iedereen op de fiets klimmen. Daar komt bij dat de Belgen meer aan lichaamsbeweging willen doen. Twee op de drie hoopt daarbij gewicht te verliezen - ook bij onze zuiderburen rukt de obesitas op.
Bovendien zorgt fietsen voor minder stress, en ook dat spreekt de Belgische consument aan.

related partner content for mobile comes here

Fietsfabrikanten kwamen deze zomer met een overweldigend aanbod van nieuwe modellen. Naast gereputeerde fietsmerken als Batavus, Merckx, Raleigh, Gazelle en Pinarello, voegt ook Mercedes-Benz zich nu in dit rijtje: pronkstuk van de nieuwe collectie is een volledig uit carbon en Shimano-onderdelen opgetrokken racefiets, die slechts acht kilo weegt. Kost wel 4200 euro.

Ook de ‘gewone’ fietsen gaan mee in de trend, ze worden steeds lichter en steeds duurder. Koga Miyata komt bijvoorbeeld met de Terraliner Carbolite, een vrijetijdsfiets die nog geen tien kilo weegt, en 3200 euro kost. Design speelt ook een belangrijke rol. Het Deense merk Biomega werkt met topdesigners als Karim Rashid en Marc Newson.

Bron: Trends

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in