Fietsen steeds hipper, lichter en duurder
En dat vindt de consument niet erg, zo blijkt. De stijgende verkoop dankt men aan het ‘Tom Boonen-effect’. Nu de palmares van deze wielrenner snel uitdijt, wil iedereen op de fiets klimmen. Daar komt bij dat de Belgen meer aan lichaamsbeweging willen doen. Twee op de drie hoopt daarbij gewicht te verliezen - ook bij onze zuiderburen rukt de obesitas op.
Bovendien zorgt fietsen voor minder stress, en ook dat spreekt de Belgische consument aan.
Fietsfabrikanten kwamen deze zomer met een overweldigend aanbod van nieuwe modellen. Naast gereputeerde fietsmerken als Batavus, Merckx, Raleigh, Gazelle en Pinarello, voegt ook Mercedes-Benz zich nu in dit rijtje: pronkstuk van de nieuwe collectie is een volledig uit carbon en Shimano-onderdelen opgetrokken racefiets, die slechts acht kilo weegt. Kost wel 4200 euro.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok de ‘gewone’ fietsen gaan mee in de trend, ze worden steeds lichter en steeds duurder. Koga Miyata komt bijvoorbeeld met de Terraliner Carbolite, een vrijetijdsfiets die nog geen tien kilo weegt, en 3200 euro kost. Design speelt ook een belangrijke rol. Het Deense merk Biomega werkt met topdesigners als Karim Rashid en Marc Newson.
Bron: Trends
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid