Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reclamecode voor Voedingsmiddelen werkt goed'

De Nederlandse voedingsmiddelenindustrie heeft zich goed aangepast aan de nieuwe regels voor reclame voor voedingsmiddelen die op 2 juni…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse voedingsmiddelenindustrie heeft zich goed aangepast aan de nieuwe regels voor reclame voor voedingsmiddelen die op 2 juni 2005 van kracht werden, aldus de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie ().

related partner content for mobile comes here

Uit een evaluatie van FNLI blijkt dat er geen overtredingen van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen zijn geregistreerd.

'Bij een controle van reclame-uitingen voor voeding op televisie in de eerste drie maanden van 2006 werden geen afwijkingen geconstateerd. Geen enkele bij de Stichting Reclame Code ontvangen klacht werd toegewezen.'

Op 2 juni 2005 werd de Reclame Code voor Voedingsmiddelen van kracht. De Code is aanvaard door de Stichting Reclame Code. Naleving van de code is in handen van de Reclame Code Commissie.

De FNLI heeft toegezegd de code na een jaar te zullen evalueren. De resultaten van de evaluatie zullen met de Consumentenbond, het ministerie van VWS en de Stichting Reclame Code worden besproken.

Daarna zal binnen de FNLI worden besloten of er en zo ja welke aanpassingen aan de Code nodig zijn. Eventuele aanpassingen zullen aan de Stichting Reclame Code worden voorgelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in