'Reclamecode voor Voedingsmiddelen werkt goed'
De Nederlandse voedingsmiddelenindustrie heeft zich goed aangepast aan de nieuwe regels voor reclame voor voedingsmiddelen die op 2 juni 2005 van kracht werden, aldus de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI).
Uit een evaluatie van FNLI blijkt dat er geen overtredingen van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen zijn geregistreerd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis'Bij een controle van reclame-uitingen voor voeding op televisie in de eerste drie maanden van 2006 werden geen afwijkingen geconstateerd. Geen enkele bij de Stichting Reclame Code ontvangen klacht werd toegewezen.'
Op 2 juni 2005 werd de Reclame Code voor Voedingsmiddelen van kracht. De Code is aanvaard door de Stichting Reclame Code. Naleving van de code is in handen van de Reclame Code Commissie.
De FNLI heeft toegezegd de code na een jaar te zullen evalueren. De resultaten van de evaluatie zullen met de Consumentenbond, het ministerie van VWS en de Stichting Reclame Code worden besproken.
Daarna zal binnen de FNLI worden besloten of er en zo ja welke aanpassingen aan de Code nodig zijn. Eventuele aanpassingen zullen aan de Stichting Reclame Code worden voorgelegd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid