Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster krijgt extra reclamezendtijd

De Ster mag volgens de plannen van staatssecretaris Medy van der Laan straks maximaal 10 procent van de totale zendtijd op de publieke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit meldt vakblad Adformatie vandaag. De commerciëlen hebben 15 procent van hun zendtijd voor commercials beschikbaar. De verhoging van de maximaal toegestane hoeveelheid reclame is een compensatie voor een reclamevrij blok op Zappelin, dat Van der Laan eerder nog onwenselijk achtte.
Naast protesten van de Stichting Reclame Rakkers tegen dat plan, noemt ook Ster-directeur Arian Buurman die ommezwaai ‘niet zo handig’, maar ze is over de hele linie niet ontevreden met de plannen. ‘Op de eerste plaats zijn we natuurlijk blij dat we blijven bestaan, en verder moeten we afwachten hoe een en ander wordt ingevuld. De raad van bestuur heeft straks in elk geval de mogelijkheid de lacunes in ons bereik op te vullen.’

related partner content for mobile comes here

Dat de Ster forse schade zou lijden door de komst van Talpa, wenst Buurman te nuanceren. ‘We raken programma’s kwijt met een wat ouder profiel. Maar krijgen er ook “Onderweg naar Morgen” voor terug. En dat “pretentieloos amusement” was 3 procent van de totale programmering. Ook die programma’s hebben een wat ouder profiel. Als ik daar een meer gemiddeld profiel voor terug krijg, ben ik tevreden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in