Ster krijgt extra reclamezendtijd


Dit meldt vakblad Adformatie vandaag. De commerciëlen hebben 15 procent van hun zendtijd voor commercials beschikbaar. De verhoging van de maximaal toegestane hoeveelheid reclame is een compensatie voor een reclamevrij blok op Zappelin, dat Van der Laan eerder nog onwenselijk achtte.
Naast protesten van de Stichting Reclame Rakkers tegen dat plan, noemt ook Ster-directeur Arian Buurman die ommezwaai ‘niet zo handig’, maar ze is over de hele linie niet ontevreden met de plannen. ‘Op de eerste plaats zijn we natuurlijk blij dat we blijven bestaan, en verder moeten we afwachten hoe een en ander wordt ingevuld. De raad van bestuur heeft straks in elk geval de mogelijkheid de lacunes in ons bereik op te vullen.’
Dat de Ster forse schade zou lijden door de komst van Talpa, wenst Buurman te nuanceren. ‘We raken programma’s kwijt met een wat ouder profiel. Maar krijgen er ook “Onderweg naar Morgen” voor terug. En dat “pretentieloos amusement” was 3 procent van de totale programmering. Ook die programma’s hebben een wat ouder profiel. Als ik daar een meer gemiddeld profiel voor terug krijg, ben ik tevreden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid