Overslaan en naar de inhoud gaan

Social Media game voor Volkswagen

Polo's taggen om er één te winnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Testritten genereren is voor veel automerken een aardig lastig karwei. Vooral als je een model uitbrengt, die niet heel veel anders is dan voorgaande types.

related partner content for mobile comes here

Het reclamebureau van Volkswagen bedacht daarom een &;spot, tweet, drive & win&; spel via twitter. Wanneer consumenten de nieuwe Polo zagen rijden konden ze tweeten. Namen zij de auto over tot dat iemand anders weer de auto zag en de tag ging doortweeten. Degene die het langs de auto in &;tweet bezit&; had won het nieuwste model.

Resultaten
De campagne leverde in één maand tijd bijna een half miljoen euro aan free publicity. Meer dan 27 miljoen consumenten kwamen in contact met de campagne. De POLOTAG-campagne werd ‘trending topic’ op Twitter.

De campagne is ontwikkeld door Ogilvy.

Zie casevideo:

Case Study

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in