Overslaan en naar de inhoud gaan

Scan-Apps voor quick response?

Oorzaken van het lage gebruik van QR.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een smartphone- en tabletpenetratie in Nederland van meer dan 75% hebben scan-apps zoals de QR code en Augmented Reality een geweldig potentieel. Uit recent onderzoek* blijkt echter dat slechts 13% van dat potentieel gebruik maakt van scan-apps. Dat kan eenvoudig beter. In een reeks artikelen zullen we aandacht besteden aan hoe het komt dat er zo weinig gebruik van scan-apps wordt gemaakt. Daarnaast gaan we uitleggen wat er gedaan kan worden om scan-apps effectief in te zetten als tactische- of zelfs strategische Mobile Marketinginstrumenten.

related partner content for mobile comes here

Oorzaken van het lage scan-app gebruik

De afgelopen jaren werden scan-apps zoals de QR code te pas en te onpas gebruikt. Het feit dat ze gratis en door iedereen te maken zijn heeft niet veel goeds gedaan voor de waardering en het imago van de QR code. Veel verder dan een ampele poging om modern over te komen of blijk te geven van innovatief vermogen is het in de meeste gevallen (ruim 70%) niet gekomen.

Ondeskundige inzet van de code heeft niet alleen schade toegebracht aan de waardering van de QR codes. Ondoordachte reclame- of promotiecampagnes met QR- of andere codes hebben vooral teleurstelling veroorzaakt bij talloze verwachtingsvolle consumenten. Erger nog: Door de ontelbare gepubliceerde maar vooral nutteloze QR codes hebben ook veel marketeers het vertrouwen in dit medium verloren en de tool als marketinginstrument afgewaardeerd.

Onterecht. Marketeers zijn nu eenmaal gevoelig voor nieuwtjes en dat is maar goed ook. Meevaren op een hype kan immers bijzonder lucratief zijn. Met het einde van de QR code hype lijkt de interesse bij marketeers voor Quick Respons weer terug te keren en verschijnen er steeds meer prachtige voorbeelden van succesvolle campagnes met behulp van scan-apps.

Scan-apps kunnen enorm veel waarde toevoegen aan printmateriaal en andere vormen van display, als ze bewust worden ingezet. Ze zijn zowel online als offline cross- en omnimediaal te benutten en dat allemaal tegen geringe moeite en kosten. Dat laat je toch niet liggen?

We verwachten dat de serie tot nieuwe-of vernieuwde inzichten leidt en de interesse voor het toepassen van scan-apps zal toenemen. Quick Respons is het waard.

Wordt vervolgd.

* bron:

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in