Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma heeft een nieuw User Generated Content-platform

Gisteravond hield Ilse Media een feestje in de Westergasfabriek voor relaties en eigen medewerkers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daar presenteerde de directies van Ilse Media en Sanoma (Ilse is onderdeel van Sanoma) ook een nieuw platform om 'de dialoog met de consument te versterken'.

related partner content for mobile comes here

Het user generated content platform heet .

Het is opgezet om consumenten de kans te geven hun ervaringen, tips en andere zaken te delen. De redacties van de tijdschriften van Sanoma kunnen daar van aftappen en zo de beste bijdragen voor hun titel gebruiken.

Sanoma gaat zelfs zo ver dat er speciale uitgaven van bijvoorbeeld Libelle of Delicious (met als ondertitel 'Maakjezo') verschijnen met alleen maar bijdragen van consumenten.

We koppelen print en online voor het eerst echt aan elkaar, zegt Paul Molenaar, directeur van Ilse Media.

Door de positie die Sanoma heeft in zowel print als in online (onder meer met ilse media) heeft het bedrijf een goede positie om die media te combineren, luidt de gedachte.

Daarvoor heeft het concern een heuse strategie ontwikkeld onder de naam "Sanoma360", waarmee media-onafhankelijk en sneller op nieuwe ontwikkelingen kan worden ingespeeld.

Michiel Kroeks, Online Uitgever: 'Daarbij hoort dat het bedrijf de consument in alle opzichten centraal stelt, relevante informatiediensten ontwikkelt en pas daarna kijkt welke media hierbij een rol kunnen of moeten vervullen. Maakjezo.nl is een enkel element in die Sanoma 360 strategie, maar het levende bewijs van de concretisering ervan.'

'Op Maakjezo.nl kunnen bezoekers stap voor stap instructies vinden van allerlei zaken die ze zelf kunnen maken. Maakjezo's worden gemaakt door iedereen die zijn of haar instructie met de rest van de bezoekers wil delen.'

'Sanoma loopt met Maakjezo.nl voorop in de ontwikkeling om via online platforms dat wat we nu onder de verzamelnaam 'user generated content' scharen ook in tijdschriften te gebruiken', aldus Kroeks.

Een aantal printtitels van Sanoma doet mee en in 2008 zullen er enkele specials en thema-uitgaven verschijnen, gebaseerd op de user generated content van het Maakjezo platform, belooft de uitgever.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in