Top of Flop: Dreft Ultra Caps


Dreft introduceerde eerder dit jaar de Ultra Caps, tabletten voor de vaatwasmachine.
Van de tabletten wordt veel verwacht, dus zet Procter & Gamble voor de communicatie weer ouderwets grof geschut in: een grote TV campagne moet voor de bekendheid zorgen, ondersteund door PR, internet, winkelvloercommunicatie (POS en prijskortingen), acties op de handafwasverpakkingen, co-promoties en productsampling.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe introductie wordt besproken in de rubriek Top of Flop op Marketingonline.nl.
De tabletten onderscheiden zich van concurrenten Sun (Unilever) en Calgonit (Reckitt Benckiser) door de samenstelling: poeder en vloeistof (samen/afzonderlijk in een tablet) en de verpakking (de tabletten zitten in zo'n plastic 'soep'zak, niet in een kartonnen doos).
Procter & Gamble schermt met een marktaandeel van 20+ sinds de introductie, de concurrentie zet daar uiteraard vraagtekens bij.
De vaatwasfabrikanten struikelen de laatste tijd over elkaar heen met innovaties en uitbreidingen, 4-in-1, 5-in-1, all-in-one varianten, powerballs, geurbuiltjes voor in de vaatwasser...noem het maar op. De markt voor scheermesjes is er niets bij.
Wat vinden jullie, een geslaagde introductie (want 'succes gegarandeerd' met zo'n dure campagne?) en is dit een slimme zet van Dreft richting de machinevaatwas?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid