Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: Dreft Ultra Caps

Dreft introduceerde eerder dit jaar de Ultra Caps, tabletten voor de vaatwasmachine.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

introduceerde eerder dit jaar de , tabletten voor de vaatwasmachine.

related partner content for mobile comes here

Van de tabletten wordt veel verwacht, dus zet voor de communicatie weer ouderwets grof geschut in: een grote TV campagne moet voor de bekendheid zorgen, ondersteund door PR, internet, winkelvloercommunicatie (POS en prijskortingen), acties op de handafwasverpakkingen, co-promoties en productsampling.

De introductie wordt besproken in de rubriek op .

De tabletten onderscheiden zich van concurrenten Sun (Unilever) en Calgonit (Reckitt Benckiser) door de samenstelling: poeder en vloeistof (samen/afzonderlijk in een tablet) en de verpakking (de tabletten zitten in zo'n plastic 'soep'zak, niet in een kartonnen doos).

Procter & Gamble schermt met een marktaandeel van 20+ sinds de introductie, de concurrentie zet daar uiteraard vraagtekens bij.

De vaatwasfabrikanten struikelen de laatste tijd over elkaar heen met innovaties en uitbreidingen, 4-in-1, 5-in-1, all-in-one varianten, powerballs, geurbuiltjes voor in de vaatwasser...noem het maar op. De markt voor scheermesjes is er niets bij.

Wat vinden jullie, een geslaagde introductie (want 'succes gegarandeerd' met zo'n dure campagne?) en is dit een slimme zet van Dreft richting de machinevaatwas?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in