Overslaan en naar de inhoud gaan

Ramp als merk?

Een fles brandewijn noemen naar het plaatsje dat in het epicenter van een aardbeving lag: is dat wel een goed idee?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nadat het stadje Pisco in Peru op 15 augustus getroffen was door een aardbeving met een kracht van 7,9 op de Schaal van Richter werd er door verschillende internationale instellingen, bedrijven en landen hulp aangeboden. Op zoek naar een passend tegengebaar, besloot de Peruaanse regering een aparte versie van de te laten bottelen. Dat zou immers een impuls geven aan de industrie uit de regio en een toepasselijk bedankje zijn, zo meende ook de die met het idee kwamen.

related partner content for mobile comes here

Dus niet. Vrijwel direct nadat de Peruaanse minister van productie Rafael Rey verscheen met een fles Pisco 7,9 kwam er een los. Hoe kun je nu een label maken dat refereert aan een aardbeving die 540 slachtoffers heeft gemaakt? De duizend flessen die door de regering besteld waren, gaan waarschijnlijk weer retour naar de bottelarij. Hoewel er misschien toch nog een positieve wending aan gegeven kan worden door de opbrengst ten goede te laten komen aan de wederopbouw.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in