Overslaan en naar de inhoud gaan

Bondd. Bel bondd.

In een eerder bericht schreef Elsbeth al over Charli, het nieuwe vrouwendrankje van Heineken dat op dit moment getest wordt in een beperkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een eerder schreef Elsbeth al over Charli, het nieuwe vrouwendrankje van Heineken dat op dit moment getest wordt in een beperkt aantal cafés in Amsterdam en Deventer. Op de van Charli kan je daarbij aan verschillende acties meedoen.

related partner content for mobile comes here

Eén daarvan is een (min of meer) virale actie, waarbij je gratis kan bellen naar iemand die je graag wil vertellen over het nieuwe drankje. Dit gratis bellen wordt verzorgd door . Volgens eigen zeggen de eerste 'sponsored calling' dienst ter wereld. Maar beweerden ze dat in 2001 en 2003 niet ook al?

De opzet is eenvoudig: op de website vul je je eigen telefoonnummer in en het nummer van degene die je wilt bellen. En voila. Je kan maximaal 10 minuten gratis bellen (2 minuten als het om mobiele nummers gaat). En de kosten? Die worden betaald door de adverteerder.

Om van de diensten van Bondd (de internationale versie is overigens te vinden op ) gebruik te kunnen maken moet je als consument wel eerst een aantal vragen beantwoorden. Tenslotte val je ? in de woorden van Bondd ? niet altijd in de doelgroep van de adverteerder en moet er dus gesegmenteerd worden. Maar daarna kan je dus minimaal 2x per week gratis bellen. Zolang je maar naar de advertenties kijkt.

Het concept is overigens niet nieuw (dus dat eerste ter wereld moet je wel met een flinke korrel zout nemen). Zo hadden we in 2001 bijvoorbeeld 'Lookatel', dat volgens exact hetzelfde principe werkte. Toen dat niet aansloeg probeerden dezelfde 'makers' het in 2003 weer met 'The Good Phone', wat ook geen succes werkt. Blijkbaar dachten ze dat ze hun tijd ver vooruit waren, want Bondd is nu de (minstens) derde poging van ze om dit concept succesvol neer te zetten.

En wellicht lukt het ze deze keer wel. Inmiddels zijn naast Heineken onder andere ook Samsung, L'Oreal en LOI als adverteerders ingestapt. En wellicht biedt de huidige tijd ? met nieuwe platforms als hyves ? inderdaad meer mogelijkheden voor dit soort initiatieven. Dus top, of flop?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in