Overslaan en naar de inhoud gaan

Samson richt zich in Duitsland online op 18-jarigen

De producent van Samson-shag, Koninklijke Theodorus Niemeyer in Groningen, richt zich bij de marketing in Duitsland op jongeren onder de 18.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trouw meldt dat op de Duitse internetsite van Niemeyer tabaksproducten worden gepresenteerd temidden van stripfiguren en verwijzingen naar computerspellen en sites voor mp3-muziekbestanden, zaken die vooral jongeren onder de 18 aanspreken. Niemeyer zegt zich in het marketingbeleid te houden aan de onderlinge afspraken van de Nederlandse tabaksindustrie, maar past die regels niet internationaal toe. Zo ontbreekt op elke verwijzing naar gezondheidsrisico's van roken. In Nederland moet de gezondheidswaarschuwing ook op internetsites met tabaksreclame worden weergegeven. Bij Niemeyer was niemand in staat een reactie te geven. “Ik ken die site niet en ik wil me er eerst in verdiepen”, aldus bedrijfsjurist J. Keulen. “Maar ik begrijp dat de voertaal op de site Duits is? Nou, dan is de site in ieder geval al minder toegankelijk voor Nederlandse kinderen.”

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in