Overslaan en naar de inhoud gaan

Forse groei van Europese b-to-b internettransacties verwacht

De waarde van de Europese business-to-business (B2B) internettransacties zal stijgen van 61 miljard euro in 2000 tot meer dan 1.5 biljoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voornamelijk e-marktplaatsen zullen verantwoordelijk zijn voor de groei van deze sector. Volgens IDC, zal B2B e-commerce gedreven worden door verschillende factoren. "Bedrijven willen hun informatiestroom in de keten optimaliseren. Internet biedt daarvoor een excellent platform, omdat de infrastructuur voor handen is", aldus Mikael Arnbjerg, IDC's analist in Europese B2B en e-marktplaats onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Toch heeft B2Book nog wat drempels te nemen. Met name veiligheidszaken en, in bepaalde industrieen, een gebrek aan begrip over wat internet kan betekenen. "De ontmoedigende ervaringen van de dot-com shakeout zal een negatief effect hebben op de B2B ecommerce initiatieven", zegt Arnbjerg.

IDC onderscheidt drie typen B2B internet commercie: e-distributie,
e-marketplaatsen, en e-procurement. E-distributie neemt het grootste deel van de B2B
internettransacties voor zijn rekening.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in