Overslaan en naar de inhoud gaan

EACA-richtlijnen voor 'conflicting accounts'

In een poging het negatieve uitwerking van 'conflicting accounts' voor alle betrokken partijen te bezweren, roept de European Association…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de ‘Guidelines on Account Conflicts’ stelt de EACA verder ferm dat gevoeligheid bij adverteerders op dit punt een niet te rechtvaardigen beperking vormt voor de groeimogelijkheden van bureau, en dat de echte veiligheidsrisico’s overschat worden. Verder is opgenomen dat wat de EACA betreft exclusiviteit een prijs heeft en dat in de geldelijke waardering de businesskansen die door het bureau worden opgegeven, moeten worden verdisconteerd.

related partner content for mobile comes here

Door deze richtlijnen wil de voormalige European Association of Advertising Agencies (EAAA) proberen de reclamebranche op dit punt gelijk te schakelen met andere dienstverlenende sectoren, waarbij business consultancy's en auditors als voorbeeld worden aangevoerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in