Overslaan en naar de inhoud gaan

Online-inkoop en –verkoop maakt productiever

Twee Leuvense onderzoekers bekeken in hoeverre bedrijven er wat mee opschieten om via internet te verkopen en in te kopen. Dat blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerst even wat cijfers. Van de 836 ondervraagde bedrijven had slechts 90% een e-mailadres en 57% een eigen website. Zeer weinig bedrijven doen aan onlineverkoop: 15%. Online-inkoop is populairder: 31% koopt wel eens goederen of diensten in via internet. De aan- en verkooptransacties vertegenwoordigen echter slechts 5% van de uitgaven. Het potentieel is dus enorm. De volgende sectoren zijn het verst met onlineverkoop via een eigen website: computeractiviteiten, verhuur van uitrusting, post en telecom, en papier/pulp. De actiefste sectoren in online-inkoop zijn computeractiviteiten, elektrische machines, chemie, radio/tv/telecomapparatuur en post en telecom. Een belangrijke conclusie van het onderzoek is dat grotere (!) bedrijven die online verkopen beter presteren dan bedrijven die dat niet doen. Ondernemingen die een deel van hun productie online afzetten, zijn gemiddeld 13% productiever. Ook het bezit van een website en online inkopen blijken de productiviteit ten goede te komen. Belangrijke reden: e-commerce maakt het mogelijk om inkoop en verkoop kostenefficiënter te organiseren.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>trends<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in