Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe trends voor mkb-ers

Massa-individualisering, nieuwe product/dienst combinaties en samenwerken. Dat zijn de drie trends waar het mkb de komende jaren kansen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ToekomstWijzer is een managementgame waarbij vijftig deskundigen uit verschillende disciplines 24 trends voorgelegd kregen en moesten aangeven welke zij belangrijk vonden voor het mkb en wanneer ze dachten dat de trends zouden inzetten. De experts waren afkomstig van universiteiten, kennisorganisaties, consultancybureaus en middelgrote bedrijven.

related partner content for mobile comes here

Uit de bijeenkomst kwam naar voren dat er kansen zijn voor ondernemers die maatwerk leveren aan hun klanten. Klanten willen geen producten meer maar oplossingen. Daardoor ontstaan er nieuwe combinaties van producten en diensten en moeten ondernemers zowel nationaal als internationaal steeds meer samenwerken met verschillende typen mkb-bedrijven.

De resulaten van het onderzoek worden gedeeld met de opdrachtgevers, waaronder het ministerie van Economische Zaken, dat de uitkomsten onder andere gaat gebruiken als input voor het innovatiebeleid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in