Nieuwe trends voor mkb-ers


De ToekomstWijzer is een managementgame waarbij vijftig deskundigen uit verschillende disciplines 24 trends voorgelegd kregen en moesten aangeven welke zij belangrijk vonden voor het mkb en wanneer ze dachten dat de trends zouden inzetten. De experts waren afkomstig van universiteiten, kennisorganisaties, consultancybureaus en middelgrote bedrijven.
Uit de bijeenkomst kwam naar voren dat er kansen zijn voor ondernemers die maatwerk leveren aan hun klanten. Klanten willen geen producten meer maar oplossingen. Daardoor ontstaan er nieuwe combinaties van producten en diensten en moeten ondernemers zowel nationaal als internationaal steeds meer samenwerken met verschillende typen mkb-bedrijven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe resulaten van het onderzoek worden gedeeld met de opdrachtgevers, waaronder het ministerie van Economische Zaken, dat de uitkomsten onder andere gaat gebruiken als input voor het innovatiebeleid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid