
In het Nederlands Dagblad meldt de minister dat ´een algeheel verbod op reclame gericht op kinderen van alle leeftijden niet realiseerbaar en ook niet wenselijk´ is. ´Wel verwacht ik - ook van commerciële marktpartijen - terughoudendheid en maatvoering in reclame gericht op kinderen', schrijft Rouvoet in antwoord op schriftelijke vragen van de SP.
De SP-Kamerleden Langkamp en Gerkens stelden vragen naar aanleiding van een onderzoek van de stichting Mijn Kind Online over (misleidende) reclame op websites die zich richten op kinderen.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeVolgens Rouvoet is er inderdaad sprake van een probleem met misleidende reclame gericht op kinderen, maar is het niet zo dat daartegen te weinig wordt ondernomen. Zo houdt de Consumentenautoriteit een oogje in het zeil, terwijl klachten kunnen worden ingediend bij de Reclame Code Commissie. Zelf komt de minister binnen enkele maanden met een brief over 'mediaopvoeding'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee