Overslaan en naar de inhoud gaan

Rouvoet: geen verbod op kinderreclame

Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) wil reclame gericht op kinderen niet verbieden, zoals de SP wil. Wel wil hij dat de commercie haar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Nederlands Dagblad meldt de minister dat ´een algeheel verbod op reclame gericht op kinderen van alle leeftijden niet realiseerbaar en ook niet wenselijk´ is. ´Wel verwacht ik - ook van commerciële marktpartijen - terughoudendheid en maatvoering in reclame gericht op kinderen', schrijft Rouvoet in antwoord op schriftelijke vragen van de SP.

related partner content for mobile comes here

De SP-Kamerleden Langkamp en Gerkens stelden vragen naar aanleiding van een onderzoek van de stichting Mijn Kind Online over (misleidende) reclame op websites die zich richten op kinderen.

Volgens Rouvoet is er inderdaad sprake van een probleem met misleidende reclame gericht op kinderen, maar is het niet zo dat daartegen te weinig wordt ondernomen. Zo houdt de Consumentenautoriteit een oogje in het zeil, terwijl klachten kunnen worden ingediend bij de Reclame Code Commissie. Zelf komt de minister binnen enkele maanden met een brief over 'mediaopvoeding'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in