Rijksoverheid begint Europese aanbesteding campagnes en wil in zee met vijf bureaus
De aanbesteding moet leiden tot rijksbrede raamovereenkomsten met vijf leveranciers. De raamovereenkomsten gaan in op 1 januari 2019. Dienst Publiek en Communicatie (DPC) begeleidt het aanbestedingsproces.
De aanbesteding draait om het ontwikkelen en het uitwerken in middelen, content en acties van aangemelde campagnes van de Rijksoverheid. Dit betekent dat er kan worden gevraagd om het gehele traject van ontwikkeling en uitwerking van een crossmediale campagne van A tot Z te begeleiden, maar ook dat er wordt gevraagd om een alleen online of offline advies of campagnemiddel te ontwikkelen.
Bureaus moeten beide uitersten van het spectrum van campagnedienstverlening en alle mengvormen daartussen kunnen bieden. De aanbesteding vervangt de raamovereenkomsten voor Grote campagnes, Middelgrote en Kleine campagnes en PR bij aangemelde campagnes.
Volgens een woordvoerder van DPC gaat het om een aanbesteding alle campagnes met mediabudget van 150.000 en daarboven en de campagnes die gebruikmaken van de zendtijd Rijksoverheid (vroeger Postbus 51). De overeenkomst is straks verplicht voor campagnes met mediabudget van 150.000 en hoger en op vrijwillige basis voor campagnes met een lager mediabudget. 'De vorige aanbesteding is alweer vier jaar geleden.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid