Overslaan en naar de inhoud gaan

Rijksoverheid begint Europese aanbesteding campagnes en wil in zee met vijf bureaus

Er zijn nu nog drie aparte raamovereenkomsten met elk eigen bureaus.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De aanbesteding moet leiden tot rijksbrede raamovereenkomsten met vijf leveranciers. De raamovereenkomsten gaan in op 1 januari 2019. Dienst Publiek en Communicatie (DPC) begeleidt het aanbestedingsproces.
 
De aanbesteding draait om het ontwikkelen en het uitwerken in middelen, content en acties van aangemelde campagnes van de Rijksoverheid. Dit betekent dat er kan worden gevraagd om het gehele traject van ontwikkeling en uitwerking van een crossmediale campagne van A tot Z te begeleiden, maar ook dat er wordt gevraagd om een alleen online of offline advies of campagnemiddel te ontwikkelen.

Bureaus moeten beide uitersten van het spectrum van campagnedienstverlening en alle mengvormen daartussen kunnen bieden. De aanbesteding vervangt de raamovereenkomsten voor Grote campagnes, Middelgrote en Kleine campagnes en PR bij aangemelde campagnes. 

Volgens een woordvoerder van DPC gaat het om een aanbesteding alle campagnes met mediabudget van 150.000 en daarboven en de campagnes die gebruikmaken van de zendtijd Rijksoverheid (vroeger Postbus 51). De overeenkomst is straks verplicht voor campagnes met mediabudget van 150.000 en hoger en op vrijwillige basis voor campagnes met een lager mediabudget. 'De vorige aanbesteding is alweer vier jaar geleden.' 

related partner content for mobile comes here

De verdeling is momenteel zo:


- Rijksbrede overeenkomst grote campagnes (met mediabudget voor de campagne groter is dan 500.000 euro: J. Walter Thompson Amsterdam, KesselsKramer, Publicis, Roorda in combinatie met Tabula Rasa

- Rijksbrede overeenkomst grote campagnes (met mediabudget voor de campagne groter is dan 500.000 euro: J. Walter Thompson Amsterdam, KesselsKramer, Publicis, Roorda in combinatie met Tabula Rasa

- Rijksbrede overeenkomst middengrote en kleine campagnes: Roorda, GreyPossible en The Oddshop

- Rijksbrede overeenkomst pr bij campagnes: BKB, Hollander van der Mey, Schuttelaar & Partners
 

Twee fases


De aanbesteding kent twee fases: de selectiefase en de gunningsfase. In de selectiefase wordt de geschiktheid van de inschrijvers beoordeeld aan de hand van gerealiseerd werk. Vervolgens selecteert DPC tien partijen. Deze selectiefase is nu begonnen, partijen kunnen tot 27 maart 2018, 11:00 uur hun belangstelling kenbaar maken en een verzoek tot deelneming indienen via www.TenderNed.nl.  
 
Na de sluitingstermijn worden de tien partijen met de hoogste score uitgenodigd om tijdens de gunningsfase een inschrijving in te dienen. Met de vijf partijen die het beste scoren in de gunningsfase wordt vervolgens een raamovereenkomst afgesloten.
 
De nieuwe overeenkomst moet 1 januari 2019 ingaan.


Na de sluitingstermijn worden de tien partijen met de hoogste score uitgenodigd om tijdens de gunningsfase een inschrijving in te dienen. Met de vijf partijen die het beste scoren in de gunningsfase wordt vervolgens een raamovereenkomst afgesloten.
 
De nieuwe overeenkomst moet 1 januari 2019 ingaan.

 


De nieuwe overeenkomst moet 1 januari 2019 ingaan.

De nieuwe overeenkomst moet 1 januari 2019 ingaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in