Overslaan en naar de inhoud gaan

Promotie voor Star Wars gebeurt vooral online

Star Wars fans begeven zich massaal online voor de nieuwe trailers en recensies van de laatste Star Wars-film, 'Revenge of the Sith'. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Star Wars fans begeven zich massaal online voor de nieuwe trailers en recensies van de laatste Star Wars-film, 'Revenge of the Sith'. Dit zegt Claria, dat er naar deed.

related partner content for mobile comes here

Bijna 69 procent van de respondenten heeft voor het eerst op internet reclame-uitingen van de film gezien of gehoord, slechts 27 procent noemt televisie of radio als bron.

Internetters zoeken online met name op Star Wars keywords, bekijken trailers, lezen recensies en kopen bioscoopkaartjes.
Volgens Claria kocht inmiddels 46 procent van de fans een kaartje online, of was dat binnenkort van plan te doen. De meest genoemde verkoopsites in de VS zijn en .

Het onderzoek liep van 18 april tot en met 15 mei 2005, het onderzoekbureau ondervroeg bezoekers van een aantal grote entertainmentsites en specifieke Star Wars-sites.
Op zoek naar de officiële , maakte 23 procent gebruik van een zoekmachine, 18 procent vond de site via een film- of entertainmentsite.

was de meest populaire site voor filmrecensies. 51 procent van de respondenten die via de Star Warssite binnenkwamen, vond dat, bij de respondenten die bij de algemene entertainmentsites geronseld waren, lag het percentage op 60 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in