Overslaan en naar de inhoud gaan

PensioenCafé.nl van Van Santen Netwerk wint PBM-prijs 2014

PensioenCafé.nl is donderdag gisteravond uitgeroepen tot het beste communicatieconcept in de pensioenbranche.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury van de PBM Communicatieprijzen is enthousiast over het online platform dat voor de deelnemers van het Pensioenfonds Horeca & Catering heeft ontwikkeld. De PBM Communicatieprijzen zijn een initiatief van Pensioen Bestuur&Management. PBM wil pensioencommunicatie een impuls geven. Het evenement vond voor de achtste keer plaats, met Het Kurhaus in Scheveningen als decor.

related partner content for mobile comes here

is een digitaal café, waar bezoekers via &;recht-voor-z’n raap-filmpjes&; meer aan de weet kunnen komen over pensioen. Er is bewust gekozen voor video, aangezien de doelgroep, deelnemers van PH&C (Pensioenfonds Horeca&Catering), niet van lezen houdt. Bijzondere cafégangers  vertellen bijzondere verhalen die direct met pensioen hebben te maken. Wendy vertelt aan de hand van haar tatoeage over het nabestaandepensioen dat Charles voor haar naliet.

Konijn Rob, een rondspringende bruidegom, legt bijvoorbeeld uit wat zijn huwelijk voor invloed op zijn pensioen zal hebben. Een waarzegster neemt een mysterieus voorschot op de toekomst en wat de toiletjuffrouw overkomt zet ieder mens aan het denken. PensioenCafé.nl wordt regelmatig van nieuwe content voorzien en is geschikt voor alle devices. 

Ontwikkeling
Volgens PBM jury-voorzitter Ron van der Jagt, die ook voorzitter is van Logeion, de beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, worden de communicatie-ideeën in de pensioensector elk jaar creatiever. “Ze sluiten steeds beter aan op de verwachtingen van deelnemers en gepensioneerden. Een ontwikkeling waar we als sector trots op mogen zijn, want nog niet zo lang geleden was effectieve communicatie voor de pensioensector allesbehalve vanzelfsprekend.”

De ingezonden communicatieconcepten konden meedingen in vier categorieën. PensioenCafé.nl scoorde het hoogst in de rubriek: Beste in communicatie naar deelnemers.

Hang-out
Helga Voogd, partner en strategy director bij Van Santen Netwerk, zegt: “Deze erkenning stemt ons apetrots. We hebben geprobeerd om goed aan te sluiten op hoe en wanneer horeca- en cateringmedewerkers aangesproken willen worden. PensioenCafe.nl is een hang-out die past bij hun normale leefwereld. Zo betrekken we ze meer bij hun pensioen.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in