Overslaan en naar de inhoud gaan

Drukte voor het privacy-klachtenloket

In 2013 kwamen er 200 klachten binnen van consumenten over het (verkeerd) gebruik van persoonsgegevens door bedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2012.

related partner content for mobile comes here

Het grootste gedeelte van de klachten (173 stuks) betreft de afmeldhyperlink bij e-mail. Vaak werkt de link niet, of is deze niet aanwezig. 

Andere klachten gaan over reclamefolders die bezorgd worden ondanks een ‘NEE/JA-sticker’ op de brievenbus, of foto’s die niet verwijderd kunnen worden op online profielen.

Het Privacy Waarborg, een keurmerk ontwikkeld door branchevereniging DDMA,  ziet erop toe dat bedrijven op een juridisch juiste manier gebruik maken van gegevens van consumenten. 

Consumenten kunnen bij het loket terecht met al hun klachten, vragen en meldingen. Het keurmerk neemt alle klachten in behandelijk. Naleving wordt getoetst door de DDMA Privacy Autoriteit, een handhavingsorgaan dat onafhankelijk van DDMA opereert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in