Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Marketing: Vergeet je medewerkers niet!

Communiceren met de mobiele werknemer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketing afdeling is bij de meeste bedrijven de eerste drijvende kracht geweest achter mobiele ontwikkelingen. Budget voor de eerste mobiele apps kwam meestal uit het “marketing potje”. Inmiddels zijn mobiele apps al lang geen vluchtige marketing tool meer maar worden ze ingezet voor langdurige klant binding.

related partner content for mobile comes here

De nieuwste groep “klanten” die bereikt kunnen en willen worden via hun mobiel zijn de medewerkers van je bedrijf. Nu Het Nieuwe Werken (HNW) zijn intreden heeft gedaan en organisaties steeds vaker een Bring Your Own Device (BYOD) regeling hebben, verwachten medewerkers ook meer gebruik te kunnen maken van hun mobiel op de werkvloer.

Een snel groeiende categorie in de app stores is dan ook die van de business apps. Apps die een medewerker in staat stellen om productiever te zijn via hun telefoon of tablet. Naast productiviteit verbeteren kunnen business apps ook gebruikt worden voor een betere communicatie binnen en binding met de organisatie. En laat dat nu net weer het speelveld zijn van de marketing afdeling!

Op dit moment gebruiken veel marketingafdelingen nog de nieuwsbrieven via e-mail of berichten op het intranet als tool om de werknemers op de hoogte te stellen van het organisatie nieuws. Nadeel hiervan is dat nieuwsbrieven niet heel actueel zijn omdat ze eerst verzameld en opgesteld moeten worden en nieuwsberichten op het intranet worden maar weinig gelezen.

Een mobiele app is dan een uitstekende tool om je werknemers te voorzien van het laatste nieuws. Ze zijn dit allang gewend van alle andere nieuws poortalen zoals de NOS, RTL of NU. Een app biedt daarnaast ook meer aansluiting met de gebruiksmomenten waarop mensen nieuws consumeren, te denken aan de “loze” momenten waneer iemand op de trein of de lift staat te wachten of ’s avonds op de bank. Nog een voordeel is het in kunnen zetten van push notificaties wanneer er een belangrijk bericht is zodat je zeker weet dat iedereen op de hoogte is. In een onderzoek van Responsys bleek dat marketeers een stijging van 50% zagen in het openen van een push notificatie in tegenstelling tot een e-mail. Je moet er dan wel voor zorgen dat gebruikers zelf in kunnen stellen waar ze wel en geen notificaties van willen ontvangen om te voorkomen dat ze de notificaties in zijn geheel uit zetten.

Nu veel organisaties apps hebben ontwikkeld om hun klanten te bedienen wordt het tijd om ook de medewerkers te voorzien van de oplossingen die zij goed kunnen gebruiken om effectiever te kunnen werken. Een nieuws app is dan een mooi begin.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in