Overslaan en naar de inhoud gaan

Barbieneusje, mevrouw?

Jos Birken over een Koreaanse modetrend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel modetrends in Azië komen tegenwoordig uit Korea. Het land is een onuitputtelijke bron van tv-soaps, muziek (K-pop), cosmetica en cosmetische chirurgie.

related partner content for mobile comes here

De trends houden elkaar in stand. K-popzangers zijn perfect geboetseerde, jarenlang gedrilde jongelingen bij wie geen sproetje fout zit en die geen voetje verkeerd zetten. En die waanzinnig populaire zangeressen en bandleden bevestigen op hun beurt het beeld dat ze in Korea precies weten wat schoonheid is en hoe je die maakt.

The Line-kliniek in Seoul is een van de vele bedrijven die daar met hun eigen marketingtechnieken op inhaken. Ze verkopen merkartikelen, zoals Tear Drop-borsten, Twinkling Crystal-ogen, en Barbieneusjes. Met die laatste voorzien we een toekomstige juridische aanvaring met Mattel. Maar het is Korea, dus dat duurt nog wel even.

En waar in Seoul is The Line gevestigd? In Gangnam-gu, natuurlijk. Waar anders? 

Jos Birken woont en werkt in Tokio/Singapore voor Consumetrix. Voor Tijdschrift voor Marketing signaleert hij elke maand rare, opmerkelijke of bijzondere marketingzaken in het Oosten. Dit is er eentje. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in