Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Jongeren laten zich niet gek maken door voedingshypes’

Superfoods, voedselzandlopers, suikervrij en glutenvrij eten: het doet jongeren niet zoveel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De helft heeft zelfs de buik vol van al die hypes en eet gewoon wat hij of zij lekker vindt.

16 procent vindt voedingshypes onzin maar houdt zich wel aan de Schijf van Vijf.

25 procent van de tieners die de poll invulden, leest wel wat er in de media over voeding wordt geschreven en haalt eruit wat hij/zij denkt dat goed is.

Slecht 9 procent gelooft er gezonder van te worden.

7Days-hoofdredacteur Lotte Stegeman: ‘Dit illustreert mooi dat jongeren heus niet zomaar achter elke hype aanlopen. Ze zijn kritisch genoeg om hun eigen afwegingen te maken.’


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in