Overslaan en naar de inhoud gaan

NSA werkt aan imago en plaatst onbegrijpelijke tweet

Geheime dienst zoekt mensen die een code kunnen kraken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De niet meer zo geheime dienst NSA werkt aan zijn imago, wat hard nodig is sinds we via Edward Snowdon weten dat de NSA onze emails leest en in onze sms’jes loert.

related partner content for mobile comes here

Het stuurde al eerder press kits rond naar de Amerikaanse media, met daarin verhalen over de waarde van het werk van de NSA, met ronkende koppen als: Defending our nation, Securing the future. Of: The mission never sleeps.  Zie ook  de rubriek ‘Internationaal’ het mei-nummer van Communicatie Magazine.

Gisteren twitterde de NSA een onbegrijpelijk tweet rond:

Aanvankelijk waren de Amerikaanse media huiverig om de onbegrijpelijk tekst te duiden, maar  de Daily Dot was zo slim website  te gebruiken waar geheimcodes gekraakt kunnen worden. Het bleek om personeelsadvertentie te gaan van de NSA.

Letterlijk:: ‘Want to know what it takes to work at NSA? Check back each Monday in May as we explore careers essential to protecting your nation."

De tweets zijn onderdeel van wervingscampagne van het agentschap, aldus NSA-woordvoerster Marci Green Miller in een e-mail naar de Daily Dot. ‘NSA staat bekend als de codemakers en codebrekers’, schrijft ze. De wervingscampagne is bedoeld om ‘de besten en slimsten aan te trekken’.

En natuurlijk om het bezoedelde imago wat op te poetsen. Dat lijkt gelukt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in