Overslaan en naar de inhoud gaan

Tinder aan de native advertising

De populaire dating-app wil snel geld gaan verdienen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf achter Tinder, IAC, vertelde deze week tegen analisten dat de komst van advertising slechts een kwestie van tijd is.

related partner content for mobile comes here

Op dit moment komt minder dan 5 procent van de omzet uit advertising. Native advertising moet daar verandering in gaan brengen.

Tinder heeft een jonge kerndoelgroep van  25 jaar en jonger, die weinig ervaring heeft met dating. Dat zou bepaalde adverteerders moeten aanspreken, aldus IAC.

Sommige merken hebben Tinder al een keertje ingezet. Fox bijvoorbeeld zette een aantal fake-profielen van acteurs op Tinder, om een nieuwe sitcom te promoten.

Tinder zei daarnaast nog te spelen met verschillende scenario’s om extra omzet te genereren. Bijvoorbeeld om de datingfeatures uit te breiden met andere sociale features en messaging. Maar ook abonnementen werden genoemd, of andere vormen van in-app transacties die omzet kunnen genereren.

IAC gaf verder geen harde doelstellingen, maar gaf wel aan dat Tinder snel een krachtig merk moet worden. Het aantal gebruikers groeide in februari en maart met 15 procent, en 1500 procent het afgelopen jaar.

Tinder staat op plek 20 van de meest gedownloade apps in Groot-Brittannië en is de populairste lifestyle iOS app (bron: App Annie).

IAC is ook eigenaar van Match.com, Ask, Vimeo en OKCupid. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in