Overslaan en naar de inhoud gaan

Bacardi lanceert app voor ‘thuis-mixen’

Bacardi richt zich met een nieuwe mobiele site en app op jonge volwassenen die zelf cocktails willen maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo speelt Bacardi in op . Ook is Bacardi in combinatie met deze campagne een partnership aangegaan met Jamie Oliver. 

related partner content for mobile comes here

Bacardi biedt consumenten met de MIXED cocktails app de mogelijkheid om zelf cocktails van ‘cocktailbar-kwaliteit’ te maken. Zo probeert Bacardi bestaande consumenten te binden aan het merk.

Print screen van een drankje in de App. Je scrollt door naar boven en beneden te swipen.

Uiteraard zijn er al meerdere apps om cocktails zelf te maken. Dat lijkt Bacardi niet in de weg te zitten. “Bacardi hoopt denk ik dat gebruikers over zullen stappen naar deze nieuwe app”, aldus de marketing director van Ping Mobile op . “Dat zou ze best kunnen lukken dankzij het mooie design en de soepele user experience, gecombineerd met de partnership tussen Bacardi en Jamie Oliver.” 

Een print screen van de badges in de App

 

Jamie Oliver

Bacardi werkt onder andere met Jamie Oliver samen via , een additioneel kanaal op Jamie Olivers FoodTube kanaal op YouTube. Elke vrijdag wordt een Bacardi branded video toegevoegd en aansluitend een nieuw recept in de app, die het herhaaldelijk gebruik van de app moet bevorderen.

Data-cocktail

Dankzij de app swipe je gemakkelijk door de ruim 400 recepten en heb je gedetailleerde handleidingen over hoe de cocktails goed te bereiden. Cocktails sla je op in je eigen &;bar&;. Dankzij een prominente zoekmachine kan je gericht cocktails vinden. Ook is er andere informatie over de dochtermerken van Bacardi te vinden, zoals Grey Goose, Dewar’s en Bombay Sapphire.

Bacardi biedt gebruikers de mogelijkheid om zich te registreren met een email-adres, naam en telefoonnummer. Zo kan je recepten delen op social media en andere voordelen genieten. Op deze manier lijkt Bacardi ook nog wat data over de gebruikers te willen winnen. Door in te loggen komen er eveneens game-elementen vrij, zodat je bijvoorbeeld badges krijgt voor het delen van cocktail-informatie met vrienden. 

Repetitive usage

Een uitdaging voor het op de markt brengen van apps is niet alleen dat deze veel gedownload moeten worden om aandacht te krijgen. Een nog grotere uitdaging is vaak dat de app daarna ook herhaaldelijk gebruikt moet blijven worden. Zo lijft de consument in contact met het merk en groeit (idealiter) de band met het merk. Ook groeit hiermee de kans op het verzamelen van data over de gebbruikers. Slim dus van Bacardi om met de video’s van Jamie Oliver het herhaaldelijk gebruik van de app te willen bevorderen. 

De app  in de Apple Store en wordt later dit jaar uitgerold voor Android. Zie ook 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in