Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's loyaliteitsprogramma verleidt en stuurt vaste klanten

McDonald's lanceerde vandaag zijn mobiel loyaliteitsprogramma met spaarkaart. Wat wil het daarmee bereiken? Een interview.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat is de reden voor het koppelen van een loyaliteitsprogramma aan de McDonald’s-app?

related partner content for mobile comes here

Debbie de Wagenaar, McDonald&;s: ‘We willen laten zien hoe we als offline retailer online relevant kunnen zijn voor onze trouwe fans, Met deze update van onze mobiele app willen we ze enerzijds belonen. Ze kunnen gratis producten sparen en krijgen een verjaardagscadeautje. Daarnaast willen we ze natuurlijk ook bewegen vaker naar McDonald’s te komen.&;

U zet daarbij vooral in op het ontbijt.

&;Klopt, wie voor 11.00 uur met zijn mobiele app incheckt bij een van onze restaurants, krijgt een punt voor het gratis product. We zetten de spaarkaart nu in voor onze ontbijtcampagne, omdat we een nieuw ontbijtassortiment hebben. Maar met de spaarkaart kunnen we klanten ook verleiden op andere momenten op de dag in onze restaurants te komen. Dat kan gaan om lunch, avondeten en zelfs in de nacht.&;

Hoe populair is julie app eigenlijk? 

&;Erg. De nieuwe app was in de eerste vijf weken na introductie al meer dan 1 miljoen keer gedownload, een aantal dat inmiddels gestegen is tot 1,6 miljoen. Dat is een enorm aantal. Bovendien hebben 300.000 actieve gebruikers per maand. De App is daarmee een mooie basis om een loyaliteitsprognamma mee te beginnen, hoewel onze klanten hem ook zullen blijven gebruiken om het assortiment in te zien, nutritionele waarden op te zoeken, en uiteraard  de snelste weg naar een restaurant te vinden.&;

Gaat u nog extra data van de gebruikers vragen voor het loyaliteitsprogramma 

&;Nee hoor, we  vragen niet meer dan naam, e-mailadres en geboortedatum.&;

Wat zijn uw doelstellingen in aantal gebruikers?

&;Rondom een dergelijke uitbreiding en productcampagnes verwachten we een flinke toename. We vertrouwen erop het aantal downloads te laten groeien naar 2 miljoen voor het einde van het jaar.&

En voor de sales?

&;We verwachten dat de spaarkaart ook daar een positieve invloed op zal hebben&;

Hoe positief?

&;Daar kan ik geen uitspraken over doen, en bovendien: dit is niet alleen gericht op het verhogen van de verkoop. We hebben veel trouwe klanten voor wie we wat terug willen doen. Dat kan op deze manier.&;  

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in