Ophef over FNV-campagne 'Braboneger'
Antidiscriminatieorganisaties zijn gevallen over een landelijke campagne van FNV Horeca met als boegbeeld de 'Braboneger'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De campagne is bedoeld om jongeren die in de horeca werken te betrekken bij de naderende cao-onderhandelingen. Zo zegt de Braboneger in Brabants accent: 'Weet je wel hoeveel contracten zij je mogen geven? Zes. Dat is meer dan ik op mijn grote negerhand kan tellen.'
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Volgens het College voor de Rechten van de Mens staat de Braboneger volkomen los van het doel van de horecacampagne. 'De campagne gaat over arbeidsvoorwaarden en niet over bijvoorbeeld discriminatie in de horeca', zo stelt het college in de Telegraaf.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne is ontwikkeld door Woedend.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid