Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel op zoek naar nieuw bureau

Amstel vertrekt bij Doom & Dickson.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken heeft besloten de samenwerking met Doom & Dickson te stoppen, dit heeft Heineken-woordvoerder Nienke Kooistra bevestigd. De heroriëntatie is het gevolg van het aantreden van marketingdirecteur Bram Westenbrink bij Heineken. Amstel was sinds 10 jaar klant bij Doom & Dickson.

related partner content for mobile comes here

Kooistra licht toe: 'Eerst bekijken wij intern welke mogelijke samenwerkingsconstructie het best bij het Amstel account past. Daarna kijken we hoe en met welk(e) bureau(s) Amstel die samenwerking aangaat.' Volgens ingewijden is Amstel in gesprek met TBWA\ (nu nog officieel het bureau van Heineken Nederland). Kooistra zegt hierop: 'Wij verwachten begin volgend jaar een besluit te nemen over welke samenwerking we aangaan, wij zijn ons aan het oriënteren.'

Of er al een bureau op de campagne voor het WK voetbal werkt (een traject dat altijd vroeg wordt ingezet), kan Kooistra niet zeggen.

Frieda Ulsamer de Waard, managing director Doom & Dickson, zegt over het vertrek van Amstel: 'Het is jammer dat Amstel vertrekt. We hebben 10 jaar lang met veel plezier op het account gewerkt en het is na zo'n periode niet vreemd dat ze hun bureaurelaties heroverwegen.'

Op de vraag of het vertrek van Amstel het bureau in de problemen brengt of dat het arbeidsplaatsen kost zegt Ulsamer de Waard: 'Doom & Dickson is een gezond bureau en dit kost niet direct arbeidsplaatsen. Lange bureaurelaties zijn eerder een uitzondering tegenwoordig, dus we zijn het afgelopen jaar al bezig geweest met het bureau aan te passen op de nieuwe werkelijkheid. Wij zijn met heel veel nieuwe campagnes en producten bezig, onder meer voor Plus en Vrumona, waar ik binnenkort meer over kan vertellen.'

Vorige week werd bekend dat

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in