
Heineken heeft besloten de samenwerking met Doom & Dickson te stoppen, dit heeft Heineken-woordvoerder Nienke Kooistra bevestigd. De heroriëntatie is het gevolg van het aantreden van marketingdirecteur Bram Westenbrink bij Heineken. Amstel was sinds 10 jaar klant bij Doom & Dickson.
Kooistra licht toe: 'Eerst bekijken wij intern welke mogelijke samenwerkingsconstructie het best bij het Amstel account past. Daarna kijken we hoe en met welk(e) bureau(s) Amstel die samenwerking aangaat.' Volgens ingewijden is Amstel in gesprek met TBWA\ (nu nog officieel het bureau van Heineken Nederland). Kooistra zegt hierop: 'Wij verwachten begin volgend jaar een besluit te nemen over welke samenwerking we aangaan, wij zijn ons aan het oriënteren.'
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeOf er al een bureau op de campagne voor het WK voetbal werkt (een traject dat altijd vroeg wordt ingezet), kan Kooistra niet zeggen.
Frieda Ulsamer de Waard, managing director Doom & Dickson, zegt over het vertrek van Amstel: 'Het is jammer dat Amstel vertrekt. We hebben 10 jaar lang met veel plezier op het account gewerkt en het is na zo'n periode niet vreemd dat ze hun bureaurelaties heroverwegen.'
Op de vraag of het vertrek van Amstel het bureau in de problemen brengt of dat het arbeidsplaatsen kost zegt Ulsamer de Waard: 'Doom & Dickson is een gezond bureau en dit kost niet direct arbeidsplaatsen. Lange bureaurelaties zijn eerder een uitzondering tegenwoordig, dus we zijn het afgelopen jaar al bezig geweest met het bureau aan te passen op de nieuwe werkelijkheid. Wij zijn met heel veel nieuwe campagnes en producten bezig, onder meer voor Plus en Vrumona, waar ik binnenkort meer over kan vertellen.'
Vorige week werd bekend dat creative directors Dennis Baars en Erik Falke van Doom&Dickson overstappen naar TBWA\.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee