Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Ooit werd ik gegrepen door de Burda. Voor al uw patronen’

Het mediaportret van Guido Rijnja.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Deze week het mediaportret van Guido Rijnja, adviseur communicatiebeleid bij de Nederlandse Rijksvoorlichtingsdienst in Den Haag.

related partner content for mobile comes here

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

101 Teletekst NOS.

Heb je nog een papieren krant?

Geen abonnement, lees selectie op het werk of onderweg naar huis bij de tabaksboer een NRC kopen. Zaterdagabonnement op Trouw.

Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?

Geen. Tv luistert niet.

Met welk medium wil jij niet gezien worden?

Story, behalve bij de kapper in de Appelstraat.

Welk tv-programma had nooit mogen bestaan?

Geen.

Mijn ideale radiomoment is… 

Zaterdagmiddag Spijkers met koppen interviews door Dolf Jansen.

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Stuif es in met Ria Bremer.

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…?

… wat die meneer eigenlijk zou willen zijn maar van zijn moeder niet mag.

Welke titel zou jij graag restylen?

Donald Duck

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Het Financieele Dagblad. Voor een alfa-type als ik doordeweeks vaak onbegrijpelijk, maar op zaterdag de mooiste krant die er is. Inhoudelijk – etalage van wat en wie mensen beweegt – en qua uitvoering: zoveel rust, ik vertraag helemaal van die krant (en dat is voor een overheidsdienaar natuurlijk een ongekende ervaring).

En wat jouw geheime tip?

Ooit gegrepen door de Burda. Voor al uw patronen. Dat uitvouwblad in het midden met al die door elkaar geprinte patronen. Vooral vanwege de louterende werking: zo chaotisch is het netwerk dat samenleving heet en ga dat nou niet krampachtig zitten versimpelen. Momenteel ook gegrepen door Economisch Statistische Berichten: economie beleeft coming out als meest bruikbare gedragswetenschap van het moment.

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

Zou geen site willen zijn, liever een Hootsuite achtig dashboard met in ieder geval Twitter, Facebook, Nu.nl en mijn mailbox. Vermoeiendmaarverrassend.nl.

Gaat naar bed met?

Nooit een tijdschrift. Altijd een gedichtenbundel, waaruit ik hardop voorlees.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in