Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Er zijn te veel functienamen in marketing’

NIMA komt in een onderzoek onder 800 marketeers tot 264 verschillende functienamen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meest exotische functienamen zijn de revue gepasseerd, zegt NIMA: CEX, Head Global Wholesale Marketing, Hoofd VBI & Marketing of Regional Field marketing Manager Central & Nordics region.

related partner content for mobile comes here

Ook de koppeling tussen de functienaam en het niveau wordt door verschillende bedrijven met een korreltje zout genomen. Zo is de ene Market Manager de andere niet.

NIMA pleit voor meer eenheid en een duidelijke koppeling van niveau aan functienaam. Duidelijkheid voor het bedrijfsleven en HRM-afdelingen bij het beoordelen van sollicitaties.

Martin Huisman RM, voorzitter/directeur NIMA: ‘In een functienaam zit de waardering voor je niveau en kennis.

&;Zowel werkgever als werknemer moet willen dat dit de lading dekt. Niet overdreven en ook niet te bescheiden. Het moet gewoon kloppen. NIMA probeert een steentje bij te dragen door de (pdf).

&;Als bedrijven een nieuwe medewerker aannemen, kunnen ze putten uit deze lijst van namen gerangschikt per niveau.’

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in