‘Er zijn te veel functienamen in marketing’


De meest exotische functienamen zijn de revue gepasseerd, zegt NIMA: CEX, Head Global Wholesale Marketing, Hoofd VBI & Marketing of Regional Field marketing Manager Central & Nordics region.
Ook de koppeling tussen de functienaam en het niveau wordt door verschillende bedrijven met een korreltje zout genomen. Zo is de ene Market Manager de andere niet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNIMA pleit voor meer eenheid en een duidelijke koppeling van niveau aan functienaam. Duidelijkheid voor het bedrijfsleven en HRM-afdelingen bij het beoordelen van sollicitaties.
Martin Huisman RM, voorzitter/directeur NIMA: ‘In een functienaam zit de waardering voor je niveau en kennis.
'Zowel werkgever als werknemer moet willen dat dit de lading dekt. Niet overdreven en ook niet te bescheiden. Het moet gewoon kloppen. NIMA probeert een steentje bij te dragen door de meest voorkomende functienamen op de site te publiceren (pdf).
'Als bedrijven een nieuwe medewerker aannemen, kunnen ze putten uit deze lijst van namen gerangschikt per niveau.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid