Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 31 procent van de vrouwen flirt voor korting

Schokkend: Maar liefst 31 procent van de vrouwen gebruikt de vrouwelijke charmes om korting te bedingen in een winkel. Deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zou het echt? Het onderzoek komt niet van een onafhankelijk onderzoeksbureau, maar van het nieuwe bedrijf , een online koopjesvergelijker. De site vroeg1.380 vrouwen tussen de 18 en 35 naar hun onderhandelingstechnieken.
Wat blijkt: Vrouwen doen hele andere dingen om korting te krijgen. Niks beleefd onderhandelen met de manager, of op maandagochtend winkelen. Nee, ze flirten met de verkoper... Een respondent stelt: ‘Met een knipoog op het juiste moment, kan de prijs zo met 10 tot 20 procent dalen.’

related partner content for mobile comes here

Andere ‘technieken’ die vrouwen gebruiken om korting te krijgen, vooral op kleding, zijn het zoeken van kleine foutjes, afdingen bij de aankoop van meerdere items en het veelvuldig raadplegen van kortingssites.

De top 5 meest genoemde manieren om korting te bedingen in de winkel, volgens GirlsLoveDeals:
 
1)    flirten met de verkoper, 31 procent
2)    samen met een vriendin proberen af te dingen, 19 procent
3)    zoeken naar fabrieksfoutjes/showmodellen, 14 procent
4)    meerdere producten tegelijk aanschaffen, 10 procent
5)    extra korting proberen te bedingen tijdens de uitverkoop, 9 procent
 
Opvallend was de 7e plaats (7 procent) waar dames aangaven prijsjes te verwisselen om zo eigenhandig voor een betere deal te zorgen...

Overigens geeft 69 procent procent van de ondervraagden aan nooit over de prijs te onderhandelen. Veel vrouwen wachten liever de uitverkoop af, samplesales of raadplegen kortingssites.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in