Overslaan en naar de inhoud gaan

Wolters Kluwer stoot divisie Pharma af

Uitgeverijconcern Wolters Kluwer neemt afscheid van de divisie Pharma. Het uitgeefconcern boekte in de eerste helft van 2011 een omzet van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Woensdagochtend werden de kwartaalcijfers gepresenteerd en bekendgemaakt dat de divisie Pharma wordt afgestoten. De overblijvende afdeling Health gaat zich volgens bestuursvoorzitter Nancy McKinstry vooral richten op de snelgroeiende markt van informatievoorziening aan medische professionals. boekte een afschrijving van 106 miljoen euro op de niet-voortgezette activiteiten. Het bedrijf verwacht de verkoop van de divisie rond het einde van het jaar af te ronden.
De 'informatiedienstverlener voor professionals' boekte in de eerste helft van 2011 een omzet van 1,62 miljard euro. Dat was 1 procent meer dan een jaar eerder, maar aanzienlijk minder dan het bedrag van 1,73 miljard euro dat door analisten werd verwacht. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat (ebita) stabiliseerde op 325 miljoen euro. Hier werd op 333 miljoen euro gerekend.
Volgens McKinstry zag Wolters Kluwer de verkopen in alle regio's en bij alle divisies aantrekken. Dit sterkt haar in het vertrouwen dat het bedrijf de eerder geformuleerde doelen voor dit jaar gaat halen. Wolters Kluwer verwacht dat de groeiende inkomsten van digitale producten de afname van de omzet bij gedrukte media dit jaar compenseren.

related partner content for mobile comes here

Bron: AFN/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in