Overslaan en naar de inhoud gaan

Google en Heineken werken samen

De Financial Times meldt dat Heineken en Google gaan samenwerken op het gebied van digital advertising. De twee sloten daartoe een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Financial Times dat Heineken en Google gaan samenwerken op het gebied van digital advertising. De twee sloten daartoe een miljoenencontract.

related partner content for mobile comes here

Heineken CMO Alexis Nasard maakte het vorige week bekend in Cannes, tijdens Cannes Lions. Heineken zal meer adverteren op Google, maar ook op Youtube en op de mobiel. In ruil krijgt Heineken van Google advies, data en kortingen.
De deal betreft meer dan 20 internationale markten. Het is de eerste deal tussen Google en een groot internationaal merk. Volgens Nasard geeft de samenwerking een competatief voordeel. ‘Dit is de eerste stap op weg naar samenwerking met de belangrijkste kennisbronnen, in een snel veranderend medialandschap.’

Het marketingbudget van Heineken bedraagt 3 miljard per jaar. 4 procent daarvan gaat naar digitale marketing. Maar dat wordt snel meer, als het aan Heineken ligt. Het merk wil internet (met name Youtube) serieuzer nemen als platform voor massabereik.

Nasard is duidelijk in zijn keuze voor Google boven traditionele bureaus: ‘Ik denk niet dat traditionele bureaus Google’s business even goed kennen als Google zelf. De ervaring die zij brengen, is uniek.’

In 2009 onderzocht Heineken Nederland al samen met Google (en nota bene twist, de digitale afdeling van Heineken’s oude mediabureau Kobalt) .

Die samenwerking smaakte toen al naar meer, en heeft –uiteindelijk- dus geresulteerd in deze deal. En Kobalt is inmiddels ingeruild voor WPP's Mindshare.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in