Van Leeuwen en De Jong weer samen in Redpepper Advertising


De afgelopen drie jaar zijn zij onafhankelijk van elkaar werkzaam geweest in de reclame. De Jong met zijn eigen bureau in de zorgsector Care.com, dat blijft bestaan, Van Leeuwen als freelancer. Het laatste halfjaar hebben zij samen al wat projecten gedaan.
Op de vraag waarom zij weer samen gaan in deze doorstart, antwoordt De Jong: 'Onze samenwerking was en is heel succesvol voor onze klanten. En daarnaast was Redpepper Advertising gewoon een heel leuk bureau. Er is nu eenmaal een enorme chemie tussen ons. Privé-omstandigheden zijn de oorzaak geweest van onze (tijdelijke) scheiding, nooit zakelijke. Het wederzijdse respect is altijd gebleven. Het is mooi dat we nu weer verder kunnen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan Leeuwen: 'Juist nu. Deze tijd is voor onze aanpak ideaal. We hebben met Redpepper Advertsing altijd werk gemaakt dat heel effectief was op de korte termijn, maar op basis van sterke en positionerende concepten. Dat mis ik vandaag de dag. Het is nu allemaal actie en prijs, moet ook wel in deze tijd. Maar het is allemaal onderling verwisselbaar, niet onderscheidend. Ik heb medelijden met de consument.' De Jong vult aan: 'Zaaien en oogsten, omzet nu, omzet continu. Mede gezien onze werkwijze en stijl van produceren kunnen we de hedendaagse adverteerder heel goed bedienen. Eigenlijk denken wij dat er voor onze propositie nu zelfs meer ruimte is dan een aantal jaren geleden.'
Het ‘vorige’ Redpepper ging drie jaar geleden failliet. Volgens De Jong door een ‘ongelukkige combinatie van factoren'. Zo besloot de belangrijkste klant destijds, McCain, tot een strategische heroriëntatie waarna publieksreclame tot het het verleden behoorde. Klant AD fuseerde en een derde belangrijke opdrachtgever werd verkocht. Los daarvan speelde een persoonlijk conflict tussen De Jong en Van Leeuwen, dat inmiddels dus is opgelost. Pogingen om hem destijds goed te vervangen mislukten.
Het nieuwe bureau wordt voor eind dit jaar gevestigd in Amsterdam. Care-Com, het huidige bureau van De Jong, blijft in Hilversum, waar Redpepper Advertising nu van start gaat. Het feit dat de groei van Care.com achterblijft bij de verwachtingen is mede de reden voor de doorstart van Redpepper Advertising, aldus De Jong.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid