Marketingtalent of the Year: battle of the brightest


Aanstaande maandag is het zover: dan begint de strijd om de titel Marketingtalent of the Year.
Vanaf september 2010 hebben we in Tijdschrift voor Marketing en op Marketingonline.nl maandelijks aandacht besteed aan een opvallend marketingtalent (jonger dan 30 en werkzaam aan opdrachtgeverskant). Samen met Brandfighters, die de interviews verzorgde. En dat levert na 10 maanden de volgende namen op: Cleome van den Berg (29), brandmanager bij Unox, Lisette Brederode (29), marketingmanager bij Ben, Menno Braakman (28), onlinecommunicatiemanager voor Schweppes, bij Orangina Schweppes International, Daniel Heijnen (28), brandmanager voor Friesche Vlag bij Arla Foods, Wendy Troost (29), brand buildingmanager voor Andrelon bij Unilever, Wouter Jacobs (28), brandmanager bij Mars Nederland voor Sheba Perfect fit en Catsan, Lysette van Kampen (28), coördinator marketing & communicatie voor City Marketing Lelystad, Michael Blankert (29), brandmanager Lays Chips bij Pepsico, Arlette Warmerdam (28), market segmentmanager brandmanager bij IBM, brandmanager Lays Chips bij Pepsico en Mark Linde, brandmanager retail (Mora) bij Ad van Geloven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJe kunt de video-interviews met alle talenten hier al terugzien, vanaf maandag ook overzichtelijk op de actiesite.
De 10 kandidaten maken nu kans op de titel Marketingtalent of the Year. Voor een plekje in de finale moeten de marketingtalenten zichzelf echter eerst zoveel mogelijk promoten via social media. Ze zijn als het ware hun eigen personal brandingcase. De buzzronde start 20 juni en loopt tot 3 juli.
Greenberry verzamelt alle buzz rond de kandidaten en laat de stand op www.marketingtalentoftheyear.nl zien door middel van een Top 10. Het Utrechtse bureau is ook verantwoordelijk voor de bouw & realisatie van het platform.
De 3 kandidaten met de meeste buzz gaan uiteindelijk door naar de finale. Daar moeten de genomineerden hun case presenteren en bepaalt een jury van topmarketeers de genomineerden op creativiteit, lef, originaliteit en enthousiasme. De jury bestaat uit Rene Repko (Hema), Sheila Struyck en Michel Schaeffer (bol.com).
Hoe de tweets en likes worden vergaard, dat mag men zelf weten. Zolang het maar op een correcte manier gebeurt.
De verrichtingen zijn te volgen op Marketingtalentoftheyear.nl, en ik zal op Molblog verslag doen. Je kunt de buzzronde ook volgen via #mtoty of de kandidaten persoonlijk volgen via de hashtag #mtoty_voornaam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid