Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetdaling reclamebranche eerste kwartaal

In de Nederlandse reclamebranche daalde de omzet in het eerste kwartaal van 2011, zo blijkt uit de CBS Monitor reclamebranche.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee zette de licht positieve ontwikkeling van de twee voorgaande kwartalen niet door. Uit de Conjunctuurtest van april 2011 blijkt dat de stemming onder de ondernemers in de reclamebranche over het economische klimaat somber is. Voor het tweede kwartaal zijn de verwachtingen van de ondernemers in de reclamebranche positief over de omzet en negatief over de werkgelegenheid. Per saldo denkt 10 procent van de ondernemers dat zij lagere tarieven in rekening zullen brengen voor hun diensten.

related partner content for mobile comes here

De reclamebranche zag in het eerste kwartaal van 2011 de omzet met 1,5 procent dalen vergeleken met een jaar eerder. Hiermee komt de omzet van deze branche op het laagste niveau sinds de start van de reeks. De negatieve ontwikkeling loopt niet in de pas met de ontwikkeling van de zakelijke dienstverlening in zijn geheel, die 0,7 procent meer omzet behaalde. Ondernemers verwachten in het volgende kwartaal enig herstel van de omzet.

De ondernemers in de reclamebranche hebben in het eerste kwartaal van 2011 pessimistisch geoordeeld over het economische klimaat. Per saldo is er bij één op de vier ondernemers een pessimistische stemming over het economische klimaat. In het begin van 2009 bereikte het oordeel hierover het dieptepunt. Daarna verbeterde het oordeel nagenoeg onafgebroken tot aan het derde kwartaal van 2010. Sindsdien verslechterde het oordeel over het economische klimaat weer.

Meer over de Monitor .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in