
Volgens het Rotterdamse stadsbestuur loopt de beeldvorming over Rotterdam achter bij de ontwikkelingen. Veel mensen zien de stad als ‘kil en koud’ en ook aan het imago van een noeste ‘werkstad’ ontkomt de stad niet. De bedoeling is dat door de reclamecampagne Rotterdam 'een jonge, internationale stad aan het water met een nuchtere daadkrachtige mentaliteit' wordt gezien. Mensen moeten centraal staan in de campagne. Nadruk zal ook worden gelegd op werk en werkgelegenheid en aandacht voor de vrijetijdsbesteding moet resulteren in meer toeristen.
De reclamebureaus die zijn gevraagd een campagne te bedenken, mogen niet op de proppen komen met een klassieke themacampagne en het is ook niet de bedoeling dat vooral jongeren door de gepresenteerde boodschap heenprikken.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensVoor de campagne zijn reclamebureaus uitgenodigd een plan op te stellen. Voor de campagne, die enkele jaren zal duren, is jaarlijks een half miljoen euro beschikbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee