Nieuw keurmerk: Nederlands Goed


‘Nederlands Goed’ staat volgens Pascal Engbers, één van de initiatiefnemers, gelijk aan een ‘Made in Holland’ logo, 'maar bij Nederlands Goed gekeurde producten en diensten vloeit tenminste 40 procent van het bedrag, gemoeid met productie, distributie en marketing, direct terug in de Nederlandse economie'.
Het doel van Nederlands Goed is om zo het consumentenvertrouwen te vergroten en economische stabiliteit te waarborgen voor in Nederland gevestigde organisaties, aldus Engbers. Een onafhankelijke onderzoekscommissie stelt vast of goederen of diensten voldoen aan de 40 procent eis waarna de betreffende organisatie het ‘Nederlands Goed’ keurmerk mag voeren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEngbers: 'Veel merken manifesteren zich oop dit moment als "Nederlands" door bij de eigen merknaam een Nederlandse vlag, een koe danwel ander Nederlands kenmerk af te beelden. Geen van deze uitingen voegt economisch waarde toe aan Nederland en heeft enkel marketingtechnische doelstellingen. Nederlands Goed is enerzijds te vergelijken met het Ik kies bewust-logo, anderzijds kan men nu echt bewust kiezen hetzij met economische motieven in plaats van gezondheidsredenen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid