Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw keurmerk: Nederlands Goed

Er is weer een nieuw keurmerk geïntroduceerd: Nederlands Goed. Het moet de belangen behartigen van het Nederlandse bedrijfsleven en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Nederlands Goed’ staat volgens Pascal Engbers, één van de initiatiefnemers, gelijk aan een ‘Made in Holland’ logo, 'maar bij Nederlands Goed gekeurde producten en diensten vloeit tenminste 40 procent van het bedrag, gemoeid met productie, distributie en marketing, direct terug in de Nederlandse economie'.

related partner content for mobile comes here

Het doel van Nederlands Goed is om zo het consumentenvertrouwen te vergroten en economische stabiliteit te waarborgen voor in Nederland gevestigde organisaties, aldus Engbers. Een onafhankelijke onderzoekscommissie stelt vast of goederen of diensten voldoen aan de 40 procent eis waarna de betreffende organisatie het ‘Nederlands Goed’ keurmerk mag voeren.

Engbers: 'Veel merken manifesteren zich oop dit moment als "Nederlands" door bij de eigen merknaam een Nederlandse vlag, een koe danwel ander Nederlands kenmerk af te beelden. Geen van deze uitingen voegt economisch waarde toe aan Nederland en heeft enkel marketingtechnische doelstellingen. is enerzijds te vergelijken met het Ik kies bewust-logo, anderzijds kan men nu echt bewust kiezen hetzij met economische motieven in plaats van gezondheidsredenen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in