Artsen zonder Grenzen brengt nieuws op megalichtkranten
Het is de start van een drie maanden durende campagne van Artsen zonder Grenzen waarmee dagelijks met korte nieuwsberichten uit de hulpprojecten op lichtkranten door heel Nederland om aandacht wordt gevraagd voor het belang van noodhulp. De kern: noodhulp is noodzaak, elke dag, overal ter wereld.
‘Dag in, dag uit bieden de teams van Artsen zonder Grenzen hulp aan mensen in nood. Van slachtoffers van gevechten en bomaanvallen tot mensen met malaria die medicijnen nodig hebben. Omdat het lot van deze mensen vaak onbekend blijft, willen wij op diverse lichtkranten in het hele land de nood waarin zij verkeren onder de aandacht brengen,’ zegt adjunct-directeur Katrien Coppens van Artsen zonder Grenzen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe Artsen zonder Grenzen megalichtkrant bestaat uit een tekstbak van 16 meter lang die op 4 zeecontainers is gemonteerd. In zijn geheel is het object 24 x 5 meter groot. Over 6 weken verhuist de megalichtkrant naar een ander weiland, waar hij tot eind december zal staan. Ook komen er 50 kleinere lichtkranten en posters op stations te hangen. Daarnaast worden er op tv ‘lichtkrantcommercials’ uitgezonden. Deze zijn ook te zien via Uitzending Gemist.
Paulien Saraber, campagnemanager: ‘Een lichtkrant heeft de natuurlijke associatie met nieuws: het brengt je snel op de hoogte. Vorig jaar hebben we ons ingezet om via sociale media meer mensen te bereiken. En dat is heel goed gegaan: 19.000 mensen volgen inmiddels zo ons werk. Nu gaan we proberen om nog véél meer mensen te bereiken op een manier die opvalt tussen al het nieuws dat op mensen afkomt, door heel concreet te vertellen wát we doen.’
Mark Woerde van bureau Lemz: 'We hopen met deze campagne de (potentiële) achterban beter te informeren door het nieuws live en zo feitelijk mogelijk over te dragen. En wat is er dan mooier dan de lichtkrant als een medium voor een doelgroep die graag leest en vaak per openbaar vervoer onderweg is. De lichtkrant is natuurlijk een bijna vintage informatie medium, maar door deze te voorzien van een GPRS module kunnen we ze realtime en op afstand besturen.'
Credits
Bureau: Lemz
TVC productie: The Ambassadors
Productie megalichtkrant: Living Projects
Productie stationsspreads: High Thie en Glaifa Lichtreclame
CBS Outdoor
Mediabureau Mindshare
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid