Overslaan en naar de inhoud gaan

Artsen zonder Grenzen brengt nieuws op megalichtkranten

'Muganga Kamp, Oost-Congo: Hulpgoederen uitgedeeld aan 720 gevluchte gezinnen.' Dat is vandaag te lezen op een gigantische lichtkrant van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de start van een drie maanden durende campagne van Artsen zonder Grenzen waarmee dagelijks met korte nieuwsberichten uit de hulpprojecten op lichtkranten door heel Nederland om aandacht wordt gevraagd voor het belang van noodhulp. De kern: noodhulp is noodzaak, elke dag, overal ter wereld.

related partner content for mobile comes here

‘Dag in, dag uit bieden de teams van Artsen zonder Grenzen hulp aan mensen in nood. Van slachtoffers van gevechten en bomaanvallen tot mensen met malaria die medicijnen nodig hebben. Omdat het lot van deze mensen vaak onbekend blijft, willen wij op diverse lichtkranten in het hele land de nood waarin zij verkeren onder de aandacht brengen,’ zegt adjunct-directeur Katrien Coppens van Artsen zonder Grenzen.

De megalichtkrant bestaat uit een tekstbak van 16 meter lang die op 4 zeecontainers is gemonteerd. In zijn geheel is het object 24 x 5 meter groot. Over 6 weken verhuist de megalichtkrant naar een ander weiland, waar hij tot eind december zal staan. Ook komen er 50 kleinere lichtkranten en posters op stations te hangen. Daarnaast worden er op tv ‘lichtkrantcommercials’ uitgezonden. Deze zijn ook te zien via Uitzending Gemist.

Paulien Saraber, campagnemanager: ‘Een lichtkrant heeft de natuurlijke associatie met nieuws: het brengt je snel op de hoogte. Vorig jaar hebben we ons ingezet om via sociale media meer mensen te bereiken. En dat is heel goed gegaan: 19.000 mensen volgen inmiddels zo ons werk. Nu gaan we proberen om nog véél meer mensen te bereiken op een manier die opvalt tussen al het nieuws dat op mensen afkomt, door heel concreet te vertellen wát we doen.’

Mark Woerde van bureau Lemz: 'We hopen met deze campagne de (potentiële) achterban beter te informeren door het nieuws live en zo feitelijk mogelijk over te dragen. En wat is er dan mooier dan de lichtkrant als een medium voor een doelgroep die graag leest en vaak per openbaar vervoer onderweg is. De lichtkrant is natuurlijk een bijna vintage informatie medium, maar door deze te voorzien van een GPRS module kunnen we ze realtime en op afstand besturen.'

Credits
Bureau: Lemz
TVC productie: The Ambassadors
Productie megalichtkrant: Living Projects
Productie stationsspreads: High Thie en Glaifa Lichtreclame
CBS Outdoor
Mediabureau Mindshare

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in