Overslaan en naar de inhoud gaan

Het QR code debacle van vanHaren Schoenen

Al eerder heb ik wel eens wat artikelen gewijd aan de verkeerde inzet van QR codes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voorbeelden zijn oa de billboard met QR code naast een snelweg, de Drive Safely campagne met QR op de achterkant van een vrachtwagen en de onscanbare vliegtuig sleepreclame met QR. De meest voorkomende fout is het gebruiken van een QR code, die naar een slecht op de mobiel functionerende website verwijst (en het soms zelfs helemaal niet doet!). Het bekendste voorbeeld hiervan is de campagne van Bart Smit (zie ). Schoenenketen vanHaren heeft nu ook een QR code campagne, die beter uitgevoegd had kunnen worden.

related partner content for mobile comes here

Het probleem van offline winkels is dat ze niet altijd open zijn. VanHaren schoenen heeft daarom hun etalageramen bestickerd met grote QR codes die naar hun online shop verwijzen. De website van VanHaren heeft echter geen compatible site, waardoor je ze de klant vrijwel onmogelijk maken om direct iets met de smartphone te kopen. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 10% van de vanHaren.nl verkeer reeds van mobiel afkomstig is.
vanHaren bestaat ruim tachtig jaar en heeft meer dan 135 filialen in Nederland. De Nederlandse Schoenenketen is sinds 1985 onderdeel van de Duitse Deichmann Groep. Zij is met ruim 3175 winkels in 22 verschillende landen dé grootste aanbieder van schoenen in Europa.
;" title="MobileMarketingNl#5793644350682140962&;">

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in