Het QR code debacle van vanHaren Schoenen
Voorbeelden zijn oa de billboard met QR code naast een snelweg, de Drive Safely campagne met QR op de achterkant van een vrachtwagen en de onscanbare vliegtuig sleepreclame met QR. De meest voorkomende fout is het gebruiken van een QR code, die naar een slecht op de mobiel functionerende website verwijst (en het soms zelfs helemaal niet doet!). Het bekendste voorbeeld hiervan is de campagne van Bart Smit (zie hier). Schoenenketen vanHaren heeft nu ook een QR code campagne, die beter uitgevoegd had kunnen worden.
Het probleem van offline winkels is dat ze niet altijd open zijn. VanHaren schoenen heeft daarom hun etalageramen bestickerd met grote QR codes die naar hun online shop verwijzen. De website van VanHaren heeft echter geen compatible site, waardoor je ze de klant vrijwel onmogelijk maken om direct iets met de smartphone te kopen. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 10% van de vanHaren.nl verkeer reeds van mobiel afkomstig is.
vanHaren bestaat ruim tachtig jaar en heeft meer dan 135 filialen in Nederland. De Nederlandse Schoenenketen is sinds 1985 onderdeel van de Duitse Deichmann Groep. Zij is met ruim 3175 winkels in 22 verschillende landen dé grootste aanbieder van schoenen in Europa.
#039;" title="MobileMarketingNl#5793644350682140962'">
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid