Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Natuurlijk denkt men bij DELA als eerste aan dood’

Het CMO-netwerk MEC organiseert op 5 februari een MEC Meeting bij DELA CMO Martin Kersbergen die zijn gehoor meeneemt in de wilde wereld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met misschien wel de meest uitdagende opdracht: mensen een goed gevoel te geven bij een merk dat je pas &;gebruikt&; als je er niet meer bent.

related partner content for mobile comes here

Met zijn campagne ‘waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan’ herpositioneerde uitvaartverzekeraar Dela zich de afgelopen twee jaar als organisatie die zich richt op de continuïteit van het leven in plaats van het alleen verzorgen van de uitvaart. Deze campagne heeft vele prijzen gewonnen, waaronder de Lion d’Or in Cannes. Daarmee heeft Martin Kersbergen het merk Dela flink op de kaart gezet. Hij vertelt tijdens de MEC Meeting over de achtergronden van de merkfilosofie van Dela, de totstandkoming daarvan, maar ook over de doorontwikkeling van het merk de komende jaren. Een merk- en marketingcase vol inzichten en lessen die waardevol kunnen zijn in elke merkpraktijk. In aanloop naar ‘zijn’ MEC Meeting drie vragen aan, drie antwoorden van Martin Kersbergen.


Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



Met ‘Waarom wachten met iets moois zeggen’ heb je een nieuwe koers ingezet: welke effecten daarvan zie je nu?
De campagne heeft de waardering voor DELA als organisatie verder versterkt. We zijn authentiek en relevant. Een organisatie met een ‘belief’ waar mensen zich mee willen verbinden. Het brengt ons groei. Intern is het gevoel van trots vergroot.

Bij DELA denkt je misschien toch als eerste aan ‘dood’. Is dat ook wat je wilt met het merk?
Natuurlijk denkt men bij DELA als eerste aan ‘dood’. Wat ik met het merk wil is dat men bij DELA ook denkt aan de betekenis van het leven, juist doordat het eindig is. Op die manier willen we het leven meer betekenis geven.

Daar hebben jullie indruk mee gemaakt, maar wat zie je als je belangrijkste opgave bij DELA voor 2015?
We willen onze relevantie op andere momenten in het leven te vergroten met goede producten en diensten.

De MEC Meeting vindt plaats op 5 februari in Hilvarenbeek. Inschrijven kan via.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in