Overslaan en naar de inhoud gaan

Moederbedrijf Dirk van den Broek ziet winst dalen

Winkelbedrijf Detailresult Groep, het bedrijf van Dirk van den Broek en Kat, heeft de winst in 2011 flink zien dalen. En voor dit jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo staat te lezen in het jaarverslag. Onder de groep vallen de supermarktketens Dekamarkt, Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros. Plus de Dirck III-slijterijen, Dirx-drogisterijen en Deka Tuin-vestigingen.

related partner content for mobile comes here

Het supermarktbedrijf (19.000 werknemers in 285 winkels) gaat gebukt onder de economische crisis en het extreem lage consumentenvertrouwen.
In 2011 nam de nettowinst met een derde af tot 6,1 miljoen euro, mede door een verhevigde prijsconcurrentie. Het bedrijfsresultaat daalde met een derde tot 10,7 miljoen euro. De omzet bleef met 1,8 miljard nagenoeg op hetzelfde niveau.

Vorig jaar investeerde de groep 33 miljoen euro in nieuwe vestigingen en de verbouwing van bestaande filialen. Dit jaar zullen de investeringen fors hoger zijn, zegt Detailresult. Door de investeringen zal de onderneming dit jaar niet aflossen op de aandeelhoudersleningen.

Bron: Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in