Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechts 30% bedrijven reageert op vragen fans

Het is nog droevig gesteld met de sociale klantenservice van bedrijven, zo blijkt uit onderzoek van Social Bakers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het =sociallydevoted&utm_medium=web&utm_campaign=sociallydevoted-related-article" title="onderzoek">onderzoek is meer dan een kwart van alle bedrijvenpagina's op Facebook gesloten. Dit wil zeggen dat Facebook gebruikers hier geen bericht kunnen achterlaten . Op de bedrijvenpagnina's waar dit wel kan, geeft slechts dertig procent van de organisaties antwoord op die vragen of feedback. Wordt er wel geantwoord dan duurt dit dikwijls erg lang, gemiddeld bijna anderhalve dag (34,65 uur).

related partner content for mobile comes here

Een gunstige uitzondering vormen telecombedrijven en luchtvaartmaatschappijen. Vodafone Nederland bijvoorbeeld geeft in meer dan 92% van de gevallen antwoord en doet dat ook nog behoorlijk snel. Gemiddeld krijg je in ruim een uur antwoord.
Ook KLM doet het volgens Socialbakers heel goed. De luchtvaartmaatschappij gaf antwoord op meer dan 94% van de vragen die via Facebook werden gesteld. De gemiddelde tijd dat op een antwoord moet worden gewacht is bij KLM 27 minuten.

In het rapport introduceert de softwareleverancier de term sociaal toegewijde bedrijven voor organisaties die succesvol zijn met open en responsieve sociale communicaties. Hiermee wil de softwareleverancier een discussie starten in de industrie. Jan Rezab, chief executive officer (ceo) van Socialbakers: 'Sociaal toegewijde organisaties communiceren openlijk en geven klanten snel antwoord. Met het benoemen van bedrijven tot sociaal toegewijd, willen we een wereldwijde standaard neerzetten die andere organisaties moeten kunnen overnemen om zo hun sociale media marketingstrategie te verbeteren.

Eerder dit jaar bleek al uit onderzoek van Satmetrix dat merken en bedrijven weinig doen met reacties van klanten op social media. Volgens dit onderzoek negeert van de merken en bedrijven (55%) alle feedback van klanten op Twitter en Facebook.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in