Overslaan en naar de inhoud gaan

Dentsu neemt Aegis over

Japans reclamebureaunetwerk neemt Aegis over om wereldwijd digitale mediareus te vormen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de overname ontstaat de grootste mediagroep in Azië. De overname is de grootste van Dentsu (Tokyo) tot nu toe, er is een bedrag mee gemoeid van 4,9 miljard dollar. Onder de clientèle bevinden zich onder meer Kellogg, Disney en HSBC. De overname moet de teruglopende inkomsten uit advertenties in Japan (index 84) middels verdere expansie buiten de landsgrenzen compenseren. De aandeelhouders van Aegis krijgen een premie van 48 procent bovenop de slotkoers van gisteren.

related partner content for mobile comes here

De partijen spreken het vertrouwen uit dat de combinatie goed is voor de continuïteit van beiden. Toekomstige groei zal vooral gezocht worden in sneller groeiende regio’s, digital marketing en acquisitie in de top 20 markten.

De Franse miljardair was met 30 procent van de aandelen, de grootste aandeelhouder van het concern. Ook hij stemde in met de Verkoop, net als de andere directeuren, die samen goed waren voor 4,1 procent.

Dentsu is het grootste full-service bureau van Japan met een marktaandeel van 24,2 procent. Er werken 21 duizend mensen verdeeld over 29 landen. Aegis heeft 12 duizend mensen op de loonlijst staan. De verwachting is dat de deal voor het einde van dit jaar is afgerond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in